سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفیر ایران در نیوزیلند:

مذاکرات هسته‌ای با غرب از مهمترین محور تحولات کنونی سیاسی ایران است

سفیر ایران در نیوزیلند مذاکرات هسته‌ای با غرب را از مهمترین محور تحولات کنونی سیاسی کشور دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سفیر جمهوری اسلامی ایران در نیوزیلند مذاکرات هسته ای ایران و گروه پنج به علاوه را از مهمترین مسائل جاری در عرصه سیاسی کشور دانست.

"مجید تفرشی خامنه" در مصاحبه با پایگاه اینترنتی "نیوزیلند هرالد" با اشاره به سوابق کاری خود در  کشورهای اروپایی و آسیایی بر گسترش روابط اقتصادی ، فرهنگی و سیاسی با نیوزیلند تاکید کرد و افزود ایران خواستار افزایش روابط همه جانبه با نیوزیلند است و هیچ گونه مانعی بر سر توسعه روابط دو کشور وجود ندارد.

وی تشکیل گروه دوستی پارلمانی ایران و نیوزیلند را از برنامه های خود در سال نو میلادی خواند و افزود تعداد زیادی از نمایندگان پارلمان مایلند به این گروه دوستی بپیوندند اما رئیس مجلس درحال بررسی موضوع است. همچنین امیدواریم با همکاری رئیس موزه ملی نیوزیلند نمایشگاهی را به عنوان "شکوه پارس" به مدت سه ماه در سال 2015 برپا کنیم.

سفیر ایران در نیوزیلند درباره شمار گردشگران خارجی بازدید کننده از ایران گفت در سال 2013 چند صد گردشگر نیوزیلندی از ایران بازدید کردند و ابراز امیدواری کرد این تعداد افزایش یابد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار این روزنامه افزود: مهمترین هدف ما از فعالیت در نیوزیلند دیدن مناظر سرسبز این کشور نیست بلکه هدف آن است که ضمن افزایش روابط دوستی، ارزشها و منافع خود را با مردم این کشور تقسیم کنیم و مهمترین علت درخواست من برای قبول مسئولیت بعنوان سفیر در نیوزیلند نیز همین است.

وی با ابراز تمایل به سفر مقامات ارشد نیوزیلند به تهران و همچنین سفر مقامات کشورمان به نیوزیلند، ایران را بازار مناسبی برای نیوزیلند دانست و افزود  نه تنها در عرصه سیاسی بلکه باید در همه زمینه ها از جمله ارزشهای انسانی از یکدیگر درس گرفت.

"تفرشی" با اشاره به حضور ده هزار ایرانی در نیوزیلند که اکثر آنها در منطقه اوکلند ساکن هستند از مردم نیوزیلند خواست با سفر به ایران از مناظر زیبای طبیعی این کشور بازدید کنند. 

وی همچنین ایران را کشوری امن خواند. 

سفیر ایران در نیوزیلند ضمن تاکید بر گسترش روابط تجاری با نیوزیلند گفت: راه برای افزایش همکاری با ایران باز است. 

ایران بازار مناسبی برای کالاها و محصولات ساخت نیوزیلند به ویژه صنایع لبنی ، پشم بافی (نساجی) و کشاورزی به شمار می آید. 

وی همچنین دانشجویان ایران را با قابلیت بالا و با استعداد خواند.

وی به جوانانی که قصد دارند در آینده دیپلمات شوند توصیه کرد به فکر کار دیگری باشند اما اگر واقعا مایلند وارد این شغل شوند ، بدنبال اجرای سیاستهایی بر مبنای عدالت باشند و به این مسئله فکر کنند که انسانیت صرفا به مرزها محدود نمی شود. 

سفیر ایران در نیوزیلند در پایان گفت پس از اتمام ماموریت مایل است در زمینه علمی و فرهنگی فعالیت کند اما اگر وزارت خارجه از وی بخواهند، به کشور دیگری سفر خواهد کرد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.