سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

هماهنگی بین بخشی پژوهش ها را به سمت تجاری سازی سوق می دهد

معاون پرستاری وزارت بهداشت ,در مان و آموزش پزشکی گفت: با هماهنگی بین بخشی میان دانشگاههای مختلف میتوانیم یک پژوهش را تبدیل به فناوری و سپس تجاری سازی آن فناوری سوق دهیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، دکتر محمود فلاحی خوشنام در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی سبزوار اظهار داشت: به دلیل گران بودن و محدود بودن منابع و مواد اولیه ,کشورهای توسعه یافته باسیاست تبدیل این مواد به فناوری توانسته اند فکر و ایده های خود را تجاری سازی کرده اند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری نسبت به کاربردی شدن پژوهش ها تاکید زیادی دارند گفت: ایشان افق 50 ساله ای را برای ما ترسیم کرده اند که باید دراین مدت به قدرت اول علمی در منطقه و پس از آن در جهان تبدیل شویم.

معاون پرستاری وزارت بهداشت ,در مان و آموزش پزشکی تصریح کرد:هدف ما دستیابی به جایگاه اول منطقه در علوم سلامت با رویکرد توسعه فناوری های کاربردی است.

وی ادامه داد: ما در این افق باید به تولید بیش از 2000 مقاله پزشکی,ثبت 280 پنت در حوزه سلامت,تربیت بیش از 2000 پژوهشگر و فعالیت بیش از 60 مرکز رشد و فناوری برسیم.

فلاحی با بیان اینکه فناوری ها به روز و قابل پیشرفت هستند تاکید کرد: برای رسیدن به فناوری های کاربردی و اقتصاد محور نیازمند تبدیل مواد اولیه به دانش و توسعه پارک های فناوری و مراکز تحقیقاتی هستیم.

وی با بیان اینکه تبدیل یک ایده به فناوری از 14 مرحله عبور میکند خاطرنشان کرد: توسعه مراکز رشد میتواند با مدیریت صحیح و تخصصی و ارئه خدمات حمایتی میتواند در تبدیل این ایده ها به فناوری موثر باشد .

فلاحی خوشنام با بیان اینکه ما به دنبال توسعه فناوری در وزارت بهداشت و درمان در حال ایجاد ساز وکارهای مناسب هستیم گفت:ما در وزارت در 6 شاخه گیاهان دارویی,فناوری اطلاعات ,فرآورده های دارویی,مواد و تجهیزات پزشکی,بیولوژیک و مهندسی بافت در حال فعالیت هستیم.

وی از ایجاد بیش از 44 مرکز فناوری در کشور خبر داد و گفت: از این تعداد یک مرکز در شهرستان سبزوار واقع شده است./س

برچسب ها: همکاری ، پژوهش ، تجاری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.