سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین/

آزبست عامل مهم ابتلا به سرطان

معاون فني اداره کل حفاظت محيط زيست استان قزوين آزبست را جزو موادي دانست که بالاترين تأثير را در ابتلا به سرطان دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛
سياوش شمسي‌‌پور در همايشي که براي تاکسي‌‌رانان در دانشگاه علمي کاربردي شهرداري قزوين برگزار شد، اظهار داشت: نوسازي ناوگان حمل و نقل عمومي و جايگزيني تاکسي‌هاي فرسوده و همچنين ارائه بنزين با کيفيت تأثير بسزايي در کاهش آلودگي هواي درون شهري دارد.

وي با اشاره به اينکه بسياري از مسائل زيست محيطي به دليل عدم توجه کافي مردم و مسئولان در شرف تبديل به فاجعه است، افزود: خشک شدن درياچه اروميه، تالاب هامون و زاينده‌رود، پديده گرد و غبار، وضعيت آلودگي هوا در کلانشهرها از جمله مواردي است که در حال تبديل شدن به فاجعه زيست‌محيطي است.

معاون فني اداره کل حفاظت محيط زيست استان قزوين شيوع سرطان را از ديگر فجايع براي جامعه بشري دانست که در بعضي از شهرهاي بزرگ کشورمان نيز نمود پيدا کرده که از يکي از دلايل اصلي آن عدم رعايت مسائل زيست‌محيطي به‌ويژه استفاده از آزبست در لنت ترمز خودروها در گذشته بوده است.

شمسي‌پور نقش تاکسي‌رانان را در کاهش آلودگي هواي شهرها تاثيرگذار دانست و تأکيد کرد: تاکسي‌رانان با انجام تمهيداتي مي‌توانند نقش بسزايي در کاهش آلودگي هواي شهرها و کمک به حفظ محيط زيست داشته باشند.

وي جايگزيني خودروهاي فرسوده، انجام معاينه فني منظم خودروها، استفاده از لاستيک‌هاي نو، گازسوز کردن خودروها و خاموش کردن خودروها در پشت چراغ قرمز را از جمله مواردي دانست که مي‌تواند در کاهش آلودگي هوا نقش داشته باشد.

در اين همايش که به همت سازمان تاکسيراني استان در سالن شهيد رجايي دانشگاه علمي کاربردي شهرداري قزوين برگزار شد، بيش از 200 نفر از تاکسي‌رانان و ساير دارندگان وسايل نقليه عمومي به جز رانندگان اتوبوس حضور داشتند/س

برچسب ها: آزبست ، عامل ، سرطان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.