سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید کارشناسان روسی بر نقش مهم ایران در ژنو2

دو کارشناس روس تأکید کردند نقش روسیه و ایران برای حل بحران سوریه یک نقش مثبت و ضروری است و پیروزی سوریه بر تروریستها نیز یک شکست سخت برای آمریکا و عربستان خواهد بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سوریه، رجب صفروف مدیر کل مرکز روسی مطالعات ایران معاصر گفت : پیروزی سوریه بر باندهای تروریستی یک شکست سخت برای آمریکا و عربستان خواهد بود. ما اطمینان کامل داریم که سوریه پیروز خواهد شد. اگر مداخله خارجی متوقف شود پس از چند ماه حتی یک تروریست نیز در سوریه باقی نخواهد ماند. آمریکا و عربستان و قطر نمی‌خواهند ایران در کنفرانس ژنو دو شرکت کند زیرا این کشور بر توقف مداخله نیروهای تروریستی بین المللی و توقف حمایت از باندهای تروریستی پافشاری خواهد کرد.

ولادیمیر ساجین پژوهشگر علمی در موسسه شرق شناسی وابسته به آکادمی علوم روسیه گفت: نقش روسیه در حل بحران سوریه از ابتدا تعیین کننده و دیپلماسی روسیه نیز دورنگرانه بوده و بر تحلیلهای عمیق اوضاع سوریه مبتنی است. کنفرانس ژنو دو در هر حال مهم خواهد بود و برخی مسائل جزیی را حل خواهد کرد اما حل مسائل اساسی از جمله توقف خشونت و خونریزی بدون مشارکت ایران امکان پذیر نیست زیرا ایران کشور مؤثری است و به همین سبب کنار گذاشتن آن از حل هریک از مسائل منطقه به ویژه بحران در سوریه به هیچ وجه امکان پذیر و همچنین مفید نیست.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.