سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

بیش از 2 میلیارد تن ذخیره مواد معدنی در فارس

فارس بیش از 2 و نیم میلیارد تن ذخیره مواد معدنی دارد که اگر فعالیت های معدنی در استان به جایگاه اصلی دست یابد این اقدام و رویکرد در سطح ملی می تواند کشور را از تکیه به اقتصاد نفتی رها سازد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ وجود معادن بسیار غنی در این استان ازجمله سنگ آهن ، دولومیت ،نیکل و سنگ آهک موقعیت مناسب نظیر همجواری با کشورهای حاشیه خلیج فارس و فراهم بودن ظرفیت های لازم برای صادرات مواد معدنی موقعیت ممتازی برای استان فراهم کرده است که اگر بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد می تواند بستر مناسبی برای اشتغال استان فراهم کند.

کارشناسان معتقدند اگر فعالیت های معدنی در استانها به جایگاه اصلی دست یابد این اقدام و رویکرد در سطح ملی می تواند کشور را از تکیه به اقتصاد نفتی رها سازد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت معدن و تجارت فارس تخصیص نیافتن اعتبارات مصوب در برنامه پنجم برای ایجاد زیر ساخت های بخش معدن، کمبود نیروی انسانی و امکانات سخت افزاری و برداشت های غیر مجاز مواد معدنی را از مهم ترین مشکلات این حوزه دانست.

جوکاری وضع قوانین و مقررات برای جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی و تخصیص تسهیلات و همچنین ضوابط تشویقی برای فراوری ، صدور مجوز ورود ماشین آلات معدنی دست دوم با شرایط خاص ، تشکیل جلسات شورای عالی معادن در استان ها و ایجاد شعبه صندوق بیمه فعالیت های معدنی در استان را از جمله اقداماتی دانست که می تواند در بهبود جایگاه استان در حوزه معادن موثر باشد./س

انتهای پیام/

برچسب ها: مواد ، معدنی ، ذخیره ، فارس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.