سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

همایش ستاد های نماز جمعه کشور درشهر مهاجران

در این همایش رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، با بیان اینکه در حال حاضر نماز جمعه در بیش از 750 شهر کشوراقامه می‌شود گفت:نماز جمعه نماد وحدت ، امنیت و اقتدار ملی ایران است وملتی که اقتدار نداشته باشد نمی تواند از منافع ملی خود دفاع کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ،
حجت الاسلام رضا تقوی با اشاره به اینکه ستاد نماز جمعه،در اقامه نماز،با امام جمعه شریک است، اضافه کرد: وظیفه ستاد نماز جمعه برگزاری هرچه باشکوهتر نماز جمعه است که برای رسیدن به این مهم باید کیفیت و کمیت نماز جمعه را افزایش داد.
وی با اشاره به اینکه عواملی چون غنی تر شدن خطبه ها ، کوتاه شدن خطبه ها، تناسب خطبه ها با نیاز مردم باعث ارتقاء کیفیت نماز جمعه می شود افزود : جمعیت کیفی نماز جمعه هم به جمعیت جوانان ، نخبگان و فرهیختگان شرکت کننده در نماز جمعه بستگی دارد.
رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشورنماز جمعه را یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی ایران دانست و افزود :یکی از وظایف نماز جمعه نقد منصفانه و دفاع واقع بینانه است.
حجت الاسلام تقوی با بیان اینکه اهمیت نماز جمعه در مردمی بودن آن است افزود :امامان جمعه بایدبه تربیت جمعی بپردازند وائمه جمعه در بستر‌سازی حوزه افکار عمومی و حوزه فرهنگ عمومی نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی هم در این همایش گفت:ائمه جماعات کشور با کمک ستادهای نماز جمعه ،راه رسیدن به اهداف بزرگ جامعه را بسیار هموار می سازند چرا که دشمن از حضور منسجم و پررنگ قشرهای مختلف مردم در این آئین عبادی و سیاسی وحشت دارد.
آیت الله دری با بیان اینکه نمازجمعه عامل وحدت و یکپارچگی مسلمانان ارعاب دشمنان اسلام و خنثی شدن شایعات و توطئه های تفرقه افکنانه است افزود :مدیران دستگاه های اجرایی باید بیش از پیش این نهاد دینی و سیاسی را تقویت کنند./س
برچسب ها: همایش ، ستاد ، نمازجمعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.