سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضور مجلس خبرگان رهبری:

فرهنگ وقف چشمه ساز خیرخواهی خدا پسندانه است

نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرنگاران رهبری گفت: وقف کار نیکی است که در ساماندهی زندگی فردی و اجتماعی نقش مهمی دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، آیت اله سید محمد شاهچراغی افزود: این سنت حسنه همچون چشمه سار خیر خواهی خدا پسندانه و مردم گرایانه در زمینه‌های مختلف به جریان خود ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: همه بزرگان دین اسلام هم خودشان موقوفه داشتند و هم از مردم خواسته‌اند تا برای جلب رضایت الهی و رفع نیازمندی‌هایی که برای عموم جامعه مهم است، وقف کنند.

نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرنگاران رهبری تصریح کرد: حضرت علی (ع) شاید بیش از همه ائمه معصوم(ع) موقوفه دارند و چاه هایی که ایشان آباد و سپس وقف می‌کردند، بسیار زیاد بوده و زبانزد عام و خاص است.

آیت اله چراغچی خطاب به کارکنان اداره کل اوقاف و خیریه استان سمنان اظهار داشت: این توفیق بزرگی است که شما پاسدار موقوفات هستید و باید تلاش کنید تا عواید حاصل از موقوفه‌ها به درستی مصرف شود.

وی با تاکید بر این‌که فرهنگ وقف باید روز به روز در جامعه ترویج یابد، خاطرنشان کرد: امروز وقف برای موارد مختلفی از جمله تحصیل، مداوای بیماران، فعالیت‌های قرآنی، تهیه جهیزیه برای افراد نیازمند، سالمندان، معلولان، یتیمان و بسیاری موارد دیگر انجام می‌شود.
انتهای پیام/

برچسب ها: سنت ، چاه ، اداره
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.