سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری پایتخت خبر داد:

ثبت نام بیش از 50 هزار متقاضی طرح ترافیک سالیانه / تشخیص واجد شرایط بودن متقاضیان از طریق نرم افزار

معاون شهردار تهران، با اشاره به اعلام نتایج پذیرفته شدگان دریافت آرم طرح ترافیک بر روی سایت شهرداری تهران گفت: بیش از 50هزار متقاضی حقیقی دریافت آرم طرح ترافیک در سامانه شهرداری تهران ثبت نام کردند.

 به گزارش  گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران سیدجعفر تشکری هاشمی تاکید کرد: لایحه افزایش نرخ آرم طرح ترافیک به شورای اسلامی شهر ارایه شده که در صورت تصویب شورای اسلامی شهر افزایش 10 درصدی نرخ آرم طرح ترافیک در سال 93 محقق می شود.

وی با اشاره به اینکه امتیازبندی و تشخیص واجد شرایط بودن متقاضیان از طریق نرم افزار صورت گرفته و نتایج نیز از طریق سایت شهرداری تهران اعلام شده است، گفت: امتیازبندی ها براساس محل سکونت، محل کار، شرایط جسمی و شغلی اولویت بندی شده اند.

به گفته تشکری هاشمی با توجه به ادعایی که اشخاص در سایت ارایه کرده اند، باید مدارکشان را به دفاتر خدمات الکترونیک شهر ارایه دهند. این در حالیست که در صورت مغایرت ادعا با مدارک ارایه شده، سهمیه آنها ابطال شده و به سایر اشخاص که امتیاز بالاتری در سایت داشته اند، ارایه می شود.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه سهمیه آرم طرح ترافیک سال93 ، نود و هشت هزار و دویست فقره بوده و افزایش نخواهد یافت گفت: طی نامه ای سهمیه، سهمیه بگیران از جمله وزارتخانه ، نهادها ، ارگان ها ، جانبازان ، معلولان ، خبرنگاران و اتحادیه ها وبیماران خاص و .... به آنها اعلام شده است تا برابر تعرفه ای که به صورت علی الحساب در نظر گرفته شده مبلغ را واریز کنند تا سهمیه به آنها تعلق گیرد .

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه همانند سال های گذشته آرم طرح ترافیک برای جانبازان بالای 70 درصد رایگان است، تاکید کرد: در عین حال تعرفه آرم طرح ترافیک برای اقشار حمایتی و بیماران خاص با رشد بسیار کمی روبرو خواهد بود .

وی ادامه داد: آلودگی هوا معضل جدی کلانشهر تهران است که با توجه به اینکه در بسیاری از روزها وضعیت آلودگی هوا در پایتخت بحرانی است لذا به منظور کنترل تردد ها در برخی روزهای سال و بر اساس تصویب شورایعالی ترافیک، میزان سهمیه ارم های روزانه و هفتگی افزایش یافت.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه سقف فروش آرم های روزانه و هفتگی سال 93 نسبت به سال گذشته افزایش خواهد یافت؛ اظهارکرد: سهمیه آرم طرح ترافیک روزانه و هفتگی از 15 هزار فقره به 40 هزار فقره افزایش خواهد یافت که به صورت میانگین از سهمیه حقیقی و حقوقی کاسته خواهد شد. در عین حال باز هم تاکید می کنم از میزان سهمیه بیمارن خاص ، جانبازان و اقشار حمایتی کاسته نخواهد شد .

تشکری هاشمی با بیان اینکه طی دو سال گذشته حتی یک فقره آرم طرح ترافیک بدون ثبت نام اینترنتی صادر نشده است، گفت: تمامی امور پرداخت عوارض، معاینه فنی خودرو و پرداخت نرخ از طرق اینترنت و در سامانه شهرداری تهران مقدور است و دیگر نیازی به حضور فیزیکی افراد نیست.

وی در ادامه به مشکلات اتحادیه آژانس ها در سال های گذشته اشاره کرد و ابرازداشت: مشکلات درونی اتحادیه آژانس ها در سنوات گذشته منجر به ورود سازمان بازرسی کل کشور شد.بدین ترتیب مشخص شد تخلفاتی در آنجا انجام شده که برخورد شد اما در سال جاری مکانیزم هایی را تدوین کردیم که مشکلات و تخلفات سال های گذشته را شاهد نباشیم.
 انتهای پیام/
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.