سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

اهمیت تجدید بیعت شیعیان با حضرت حجت (عج) در روز 9 ربیع‌الاول

عضو هیئت علمی موسسه آینده روشن گفت: نهم ربیع‌الاول مصادف با سالروز آغاز امامت حضرت مهدی (عج) بهترین فرصت برای تجدید بیعت شیعیان با حضرت حجت (عج) است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام نصرت‌الله آیتی ضمن تبریک نهم ربیع‌الاول سالروز آغاز امامت حضرت حجت (عج) اظهار کرد: این روز مناسبت خوبی برای تجدید عهد و پیمان با امام زمان (عج) است و باید در نظر داشت که مسئولیت‌ها و آفت‌هایی در زندگی ما وجود دارد که ما را از یاد حضرت دور می‌کند.


وی با اشاره به اهمیت تجدید میثاق با امام زمان (عج) گفت: باید برای تجدید میثاق و عهد با حضرت حجت (عج) آرمان‌ها، اهداف و دغدغه‌های حضرت را بشناسیم و محبت، عواطف و احساسات خود را در راه حضرت و آنچه حضرت می‌پسندند، صرف کنیم.

عضو هیئت علمی موسسه آینده روشن خاطرنشان کرد: اگر فردی ایمان و عشق به فردی دارد، باید در عمل خود این امر را نشان دهد بنابراین عشق به امام زمان (عج) باید در عمل افراد نشان داده شود.

وی ادامه داد: عشق و محبت امام زمان (عج) باید در قلب انسان‌ها وجود داشته باشد تا زمینه ظهور فراهم شود بنابراین بخشی از عهد و پیمان با حضرت حجت (عج) باید در این زمینه باشد که تمام آنچه در توان ماست در کمک و یاری اهداف امام به کار گرفته شود.

آیتی با اشاره به ارزیابی وظایف انجام شده توسط شیعیان در دوران غیبت گفت: هر کسی به عملکرد و اهداف خود آشناتر است، ولی آنچه مشخص بوده این است که اگر شرایط مناسبی فراهم شده بود در زمینه ظهور حضرت اقدامی صورت می‌گیرد.

وی به مناسب‌سازی محیط برای غیبت امام زمان (عج) اشاره کرد و افزود: در دوران ائمه اطهار (ع) غیبت امری نامانوس برای شیعیان بود و شیعه در اختناق و فشار به سر می‌برد بنابراین شرایط اقتضاء می‌کرد که مسئله غیبت حضرت ولی عصر (عج) با زمینه‌سازی صورت گیرد.

عضو هیئت علمی موسسه آینده روشن خاطرنشان کرد:‌ نظام وکالت در دوران امام صادق (ع) و امام موسی کاظم (ع) پایه‌ریزی شد که یکی از اهداف آن مدیریت امور شیعیان در دوران غیبت بود.

وی خاطرنشان کرد:‌ برخی اوقات امام حسن عسکری (ع) در پس پرده با شیعیان سخن می‌گفت تا شیعیان با مسئله غیبت امام انس بگیرند.

آیتی یادآور شد: پیشوای یازدهم شیعیان شاگردانی را تربیت کرد و شیعیان به کمک آن‌ها توانستند به صورت معقول و منطقی حضرت حجت (ع) را بپذیرند و اساس تشیع حفظ شود.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.