سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

مرحله مقدماتی المپیاد قرآن و حدیث المصطفی در جوار حرم حضرت زینب(س) برگزار شد

معاون فرهنگی تربیتی نمایندگی سوریه جامعه المصطفی العالمیه از برگزاری مرحله مقدماتی نوزدهمین المپیاد بین المللی قرآن و حدیث المصطفی در جوار حرم حضرت زینب(س) خبر داد.

  به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام و المسلمین سید جواد حسینی تبار با بیان خبر پایان برگزاری بخش شفاهی نوزدهمین المپیاد قرآن و حدیث به رغم حملات تروریست‌های تکفیری تصریح کرد: این مسابقات از روز چهارشنبه مصادف با ششم ربیع الاول در بخش برادران آغاز و در روز پنجشنبه هفتم ربیع الاول در بخش خواهران به اتمام رسید.

وی ادامه داد: مسابقات بخش برادران در ساختمان قدیم نمایندگی المصطفی واقع در زینبیه برگزار شد که در فاصله 500 متری درگیری‌ها قرار داشت و مسابقات بخش خواهران نیز در همین منطقه و در جوار مرقد شریف حضرت زینب کبری(س) به انجام رسید.

وی تصریح کرد: در بخش شفاهی این دوره از المپیاد، طلاب برادر در رشته‌های قرائت، ترتیل، ادعیه و مناجات با یکدیگر به رقابت پرداختند و طلاب خواهر نیز علاوه بر رشته‌های ذکر شده در رشته حفظ کل و حفظ پنج جزء مهارت‌های قرآنی خود را مورد ارزیابی قرار دادند.

معاون فرهنگی تربیتی نمایندگی سوریه همچنین در خصوص زمان برگزاری آزمون‌های بخش کتبی المپیاد بیان کرد: این بخش از المپیاد به زودی برگزار خواهد شد که هم اکنون امور مقدماتی آن همچون طراحی سئوال در حال انجام می‌باشد.

وی در پایان عنوان کرد: به رغم مشکلات موجود سعی شد مطابق با ضوابط و آئین نامه‌های اجرایی، در امر داوری مسابقات بخش خواهران و برادران، از حضور داوران خبره استفاده شود تا از شرایط کیفی این مسابقه بین المللی کاسته نشود.

گفتنی است مرحله نهایی نوزدهمین المپیاد بین المللی قرآن و حدیث با حضور برگزیدگانی از 82 ملیت جهان در نیمه بهمن‌ماه در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.