سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

برف کوری چیست؟

براي پيشگيري از " برف کوري " از عينک آفتابي استفاده کنيد

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


افرادي که بدون عينک آفتابي در معرض برف  يا يخ به خصوص در نواحي قطبي و يا ارتفاعات قرار مي ‌گيرند دچار علائم چشمي ‌اي مي ‌شوند که به  برف کوري معروف است.

درد و قرمزي چشم ‌ها، ترس از نور، احساس جسم خارجي در چشم‌ ها، تورم پلک‌ ها و کاهش بينايي از   برف کوري علائم است . اگر فردي حتي به مدت 20 دقيقه بدون عينک آفتابي در ارتفاعات و در محيطي که برف تازه باريده قرار بگيرد ممکن است به اين عارضه دچار شود.

برف تازه تا 80 درصد اشعه ماوراء بنفش را منعکس مي‌ کند و علائم آن حدود 6 تا 12 ساعت بعد بروز مي‌ کند؛ به علاوه استفاده از عينک در هواي ابري نيز توصيه مي ‌شود؛ چرا که امواج ماوراء بنفش از ابرها هم عبور مي‌ کنند.

کاهش بينايي ناشي از برف کوري اغلب موقت است و به ندرت به کوری دائمي منجر مي ‌شود و علائم چشمي حدود 18 تا 24 ساعت بعد بهبود مي ‌يابند.

با اشاره به تاثير استفاده از عينک آفتابي در پيشگيري از برف کوری در خصوص ويژگي عينک باید گفت عينک‌ ها بايد فقط حدود 5 تا 10 درصد نور مرئي را عبور دهند و تقريبا تمام امواج ماوراء بنفش را جذب و داراي عدسي بزرگ باشند.

خروج لنزهاي تماسي از چشم، امتناع از مالش چشم‌ ها، قرار گرفتن بيمار در اتاق تاريک، کمپرس سرد چشم‌ ها و استفاده از مُسکن جهت کاهش درد، قطره آنتي بيوتيک و عينک آفتابي از راه‌ هاي درمان این بیماری است./ش

برچسب ها: کرمانشاه ، برف ، کوری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.