سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تصمیم "اوباما" برای اصلاح عملکرد سرويس هاي جاسوسي آمريکا

باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا تا شش روز ديگر پيش نويس قانوني را ارائه خواهد کرد که در آن تلاش شده است شيوه هاي مورد استفاده سرويس هاي مخفي آمريکا براي جمع آوري اطلاعات اصلاح شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ريانووستي ؛ جي کارني سخنگوي کاخ سفيد روز جمعه اين خبر را در جمع خبرنگاران اعلام کرد و گفت اوباما پيش نويس اصلاح قانون شيوه جمع آوري اطلاعات در سرويس هاي مخفي آمريکا را  روز 17 ژانويه ارائه مي کند. وي درباره اين موضوع توضيح بيشتري نداد.

رئيس جمهور آمريکا دسامبر 2013 ميلادي گزارشي را از گروه کارشناسي دريافت کرد که ماموريت داشتند پيشنهادهايي درباره شيوه هاي جمع آوري اطلاعات در سرويس هاي مخفي ارائه کنند.کاخ سفيد تاکيد دارد نظارت بر اطلاعات الکترونيکي که ادوارد اسنودن مشاور سابق سازمان امنيت ملي آمريکا آن را فاش کرد مطابق با قوانين فعلي آمريکاست. با اين همه اوباما تاکيد دارد نظارت بر اطلاعات نبايد تنها به اين علت که امکان فني انجام  آن وجود دارد صورت پذيرد.

اسنودن فاش کرده است  آژانس امنيت ملي آمريکا گفتگوهاي تلفني و نامه هاي الکترونيکي صدها ميليون نفر را در آمريکا و ساير نقاط جهان شنود کرده است. سرويس هاي مخفي آمريکا به علاوه تلفن همراه شماري از سران خارجي از جمله آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و ديلما روسف رئيس جمهور برزيل را شنود کرده اند.

قوانين آمريکا براي آژانس امنيت ملي آمريکا در خصوص جاسوسي هاي خارج از خاک اين کشور هيچ محدوديتي قائل نشده است.

انتهای پیام / 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.