سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره گیری از فضاهای زیرسطحی در برنامه 5 ساله دوم گنجانده خواهد شد / تاکید بر وجود کاربری های متنوع در فضاهای زیر سطحی شهر

رییس کمیته عمران شورای شهر با اشاره به اهمیت توسعه فضاهای زیرسطحی در پایتخت گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته در خصوص نقاط مستعد توسعه فضاهای زیرسطحی، میادین تجریش وهفت تیر در اولویت این بخش قرار گرفته اند و پیش بینی لازم برای بهره گیری از فضاهای زیرسطحی در این محدوده ها، قطعا در برنامه 5 ساله دوم گنجانده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران اقبال شاکری در ضمن بیان این مطلب اظهار کرد : توسعه فضاهای زیرسطحی به منظور رفع آشفتگی شهر در نقاط پرتراکم، یکی از ماموریت های کلیدی معاونت فنی و عمرانی در طول زمان اجرای برنامه دوم خواهد بود. در این راستا طراحی فضاهای زیرسطحی به نحوی صورت می گیرد که علاوه بر تردد خودرو، به کاربری های متنوع تجاری و تفریحی و مسیرهای عابر پیاده نیز مجهز باشد.
 
وی افزود : در فضاهای زیر سطحی باید  ترکیبی از مسیرهای تردد پیاده و سواره و همین طور فعالیت های تجاری و تفریحی که روی سطح زمین انجام می شود، در زیر پوست شهر و به ویژه در تقاطع ها و میادین پر رفت و آمد شهر طراحی شود.
 
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر خاطرنشان کرد : در تونل های ترافیکی که تاکنون توسط شهرداری احداث شده است، تنها انتقال ترافیک به زیر زمین صورت گرفته است در حالی که می توان تردد بخشی از عابران پیاده را هم به زیر سطح زمین منتقل کرد تا آرامش به شکل محسوسی به مراکز جمعیتی سطح شهر بازگردد.
 
شاکری افزود: علاوه بر معاونت فنی و عمرانی، بخش های دیگر شهرداری نظیر معاونت شهرسازی و معماری، معاونت حمل و نقل و ترافیک و سازمان زیباسازی شهر تهران نیز در پروژه طراحی و احداث فضاهای زیرسطحی مشارکت خواهند داشت.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: کمیته ، عمران ، شورا ، مطالعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.