سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیخ عیسی قاسم: بحران کنونی بحرین با انتخابات آزاد حل می‌شود

آیت الله شیخ عیسی قاسم از علمای بحرین با حمایت از شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت اسلامی وفاق ملی بحرین ، تنها راه برون رفت از بحران کنونی در این کشور را برگزاری انتخابات آزاد اعلام کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، جنبش یاران انقلاب چهاردهم فوریه بحرین اقدام نظامیان رژیم آل خلیفه به بازداشت یکی از علمای بحرینی را محکوم کرد. نیروهای امنیتی بحرینی سید محمود موسوی را بازداشت کردند.

آیت الله شیخ عیسی قاسم از علمای بحرین نیز گفت تنها راه برون رفت از بحران در بحرین برگزاری انتخابات آزاد و تشکیل دولت منتخب است.

نعمه نعیم گزارشگر المنار در گزارشی گفت : آیت الله شیخ عیسی قاسم دیروز در خطبه‌های نماز جمعه در منطقه درّاز در منامه گفت: دعوتی روشن‌تر از دعوت شیخ علی سلمان به اصلاحات وجود ندارد و کسی بیشتر از او به خواسته‌های ملت پافشاری نمی‌کند و صدایی بالاتر از صدای  او در دعوت به اعتراض مسالمت آمیز و برادری ملی وجود ندارد.

اینها سخنان آیت الله شیخ عیسی قاسم است که همبستگی خود را با شیخ  علی سلمان در مقابل حملاتی که وی را هدف قرار  داده است اعلام کرد.

شیخ قاسم گفت : هیچ فرد منصفی  نمی‌پذیرد که شیخ علی سلمان به عنوان مبلّغ خشونت و تروریسم توصیف شود.

وی در خطبه‌های نماز جمعه افزود تنها راه برون رفت از بحران نیز انتخابات آزاد و دولت منتخب است.

آیت الله شیخ  عیسی قاسم گفت: حقیقت گریزناپذیر آن است که اصلاحات لازم است و بازگشتی از آن وجود ندارد. جایگزینی برای راهکار عادلانه و فراگیر و توجه به خواسته‌های مردم و اراده آنها وجود ندارد.

شیخ علی سلمان نیز دیروز بر رسیدن ملت بحرین به همه حقوق مشروع خود تأکید کرد.

وی گفت : ملت به آرمان خودش و به عادلانه بودن این آرمان ایمان دارد و برای بخشش در این راه نیز آمادگی دارد ملت بحرین دهها سال است که بر عادلانه بودن آرمانش پافشاری می‌کند.

جنبش یاران انقلاب چهاردهم فوریه نیز درباره به خطر افتادن جان سید محمود موسوی ، اندیشمند و روحانی بحرینی که نیروهای امنیتی بحرینی او را بازداشت کرده‌اند و به مکان نامشخصی برده اند ابراز نگرانی کرد.

این جنبش به تعبیر خودش بازیهای امنیتی دولت را برای فرار از مطالبات سیاسی محکوم کرد.

جمعیت  اسلامی وفاق ملی بحرین از تصمیم لغو قراردادهای واردات گازهای اشک آور از کره شمالی استقبال و از جوانان بحرینی و سازمانهای بین المللی که برای رسیدن به این تصمیم تلاشهای زیادی انجام دادند قدردانی کرد.

این جمعیت نیروهای نظام را به حمله به مردم و خانه‌هایشان در بنی جمره و مرخ  در شمال بحرین با هدف وحشت افکنی بین آنها  متهم کرد.

این جمعیت افزود شلیک گلوله به مردم با هدف قتل نشان می‌دهد مردم ، جان آنان ، نهادهای مردم و مساجد و خانه‌ها و محله‌های مردم برای سازمانهای امنیتی هیچ ارزشی ندارد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.