سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

پیش بینی برداشت 360تن محصول از گلخانه های قصرشیرین

مسئول واحد باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان قصر شیرین گفت: امسال 24 هزار متر مربع از شهرک گلخانه ای این شهرستان زیر کشت محصول رفتهو پیش بینی می شود در مجموع 360 تن محصول برداشت شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


به گفته فرهاد قاسم نژاد سال گذشته 10 هزار مترمربع از سطح این شهرک گلخانه ای زیر کشت رفته بود و در مجموع 150 تن محصول از آن برداشت شد.

قاسم نژاد محصول عمده گلخانه های شهرستان قصرشیرین را خیار دانست و متوسط عملکرد گلخانه های این شهرستان را 15 تن در هکتار ذکر کرد.

وی توت فرنگی را از دیگر محصولات گلخانه ای قصر شیرین برشمرد و افزود: در سال های اخیر سطح زیر کشت توت فرنگی در این شهرستان در حال کاهش است تا آنجا که در سال 90 حدود دو هزار متر مربع توت فرنگی در گلخانه های این شهرستان کشت شده بود که امسال به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

قاسم نژاد با بیان اینکه در سال 90 در گلخانه های شهرستان قصرشیرین 150 تن توت فرنگی برداشت شد، پیش بینی کرد: امسال حداکثر 10 تن توت فرنگی در گلخانه های این شهرستان تولید شود.

وی دلیل بالا بودن سطح زیر کشت توت فرنگی در سال 90 را توزیع نشاء یارانه ای توت فرنگی در آن سال

دانست و افزود: گرمای هوا، محدودیت آب و ... از دیگر دلایلی است کهنگهداری از این گیاه چند ساله را مشکل و در نتیجه سبب کاهش سطح زیر کشت آن شده است.

بنا به گفته های قاسم نژاد در گلخانه های این شهرستان مقادیر کمی گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای و کلم بروکلی نیز تولید می شود.

مسئول واحد باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان قصر شیرین در ادامهوسعت شهرک گلخانه ای شهرستان قصرشیرین را 80 هزار متر مربع دانست و افزود: در حال حاضر تنها 24 هزار مترمربع از سطح این گلخانه ها زیر کشت محصول رفته و به عبارت دیگر فعال است./ش

برچسب ها: کرمانشاه ، برداشت ، محصول
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.