سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

توجه به سلامت جسم و روان جوانان ازمهمترین دغدغه های وزارت ورزش و جوانان

معاون ساماندهی و امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با انتقاد از نگاه امنیتی دولت های گذشته به سازمان های مردم نهاد، تاکید کرد: باید جوان هراسی را به جوان باوری تبدیل کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


محمود گلزاری ، مشارکت خصوصا مشارکت با کمک سازمان های مردم نهاد را زبان روز دنیا خواند وگفت: فعالیت در سازمان های مردم نهاد مسئولیت پذیری جوانان را زیاد می کند.

وی افزود: امروز سازمان های مردم نهاد مجموعه فراوانی از جوانان را مشغول فعالیت کردهاند و باید نگاه ما به این سازمان ها نگاه هدایتی، نظارتی و حمایتی باشد.

گلزاری با تاکید بر لزوم حمایت مادی و معنوی از سمن ها، ادامه داد: باید سازمان های مردم نهاد سراسر کشور که فعالیت مشترک دارند را به یک مرجع علمی و معتبر از جمله یک وزارتخانه مربوط متصل کنیم.

به گفته معاون وزیر ورزش و جوانان در بخش حمایت های مالی از سمن ها نیز بودجه مشخصی در نظر گرفته شده است که بیشتر به سمن های خوش سابقه که فعالیت و کارکرد خوبی دارند تعلق می گیرد.

نبود سمن سرا از جمله مهمترین مشکلاتی بود که دبیران سازمان های مردم نهاد در اين نشستاز آن گله داشتند و معاون وزير ورزش و جوانان در پاسخ به مشکل آنها گفت: به زودی با شهرداران کلان شهرها رایزنی می کنیم تا بتوان از سراهای محله به عنوان محلی برای فعالیت سمن ها استفاده کرد.

. وی در ادامه سخنان خود در خصوص وضعیت جوانان کشور هم یادآوری کرد: در حال حاضر نرخ بیکاری در کشور 13 تا 15 درصد است که این رقم بین جوانان 26 تا 30 درصد می باشد.

گلزاری معتقد است اینکه جوان امروز بتواند به پرسش " من کی هستم" پاسخ دهد و دلباخته فریب های موجود در دنیا نشود یک دغدغه مهم است.

وی تحکیم بنیان خانواده، ترغیب جوانان به ازدواج، تامین معشیت جوانان از جمله اشتغال و مسکن، پر کردن اوقات فراغت آنها با محوریت امید و نشاط، کاهش آسیب های اجتماعی و همچنین توجه به سلامت جسم و روان جوانان را از مهمترین دغدغه های دیگر وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد./ش

برچسب ها: کرمانشاه ، سلامت ، روان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.