سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

مردمی و ولایتی بودن؛وجه تمایزانقلاب ایران ازدیگر انقلاب های دنیا

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به نقش انقلاب اسلامی ایران در رشد و تعالی جامعه گفت: مقایسه شرایط ملت ایران با دوران قبل از انقلاب بیانگر جایگاه ملت است و اگر به شرایط ملت ایران قبل از انقلاب اسلامی توجه کرده باشیم متوجه می شویم که ملت ایران جایگاه چندانی نداشتند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


صدراله بابلی گفت: در قبل از انقلاب رابطه ملت و شاه یک رابطه سلطانی و رعیتی بود و مردم درواقع رعیت شاه بودند و خود حکومت نیز بله قربان گو و سرسپرده بیگانگان بود.

وی در ادامه گفت: ملت ایران با رهبری حضرت امام خمینی (ره) و با تکیه به ارزشهای والای اسلامی توانست نهضت بزرگی را علیه نظام ستمگر شاهنشاهی شکل دهند و در واقع حضرت امام (ره) با شمشیر اسلام کفر را از میان برداشت.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه وجه تمایز انقلاب ایران را از دیگر انقلاب های دنیامردمی و ولایتی بودن دانست و افزود: انقلاب ایران یک انقلاب مردمی با تکیه بر ارزشهای اسلامی بود و توانست جهان را تحت شعاع امواج خود قرار دهد.

بابلی ادامه داد: باید کاری کنیم تا امواج این انقلاب بزرگ و راه و مسیر امام(ره) و شهدا روز به روز پرفروغ تر شود و نسل جوان بیش از گذشته با آرمانها و اهداف انقلاب آشنایی پیدا کنند.


وی افزود: دهه فجر فرصت مناسبی براي تجدید میثاق با امام(ره) و شهدا و ارزشهای انقلاب است و باید با جدیدت و خصوصا برگزاری جشن های گسترده زمینه شور و نشاط و آگاهی را در جامعه فراهم کنیم.

در ادامه این جلسه سایر اعضاء با تشریح برنامه های فرهنگی هنری دستگاههای خود بر ایجاد شور و نشاط در جشن های سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کردند./ش

برچسب ها: کرمانشاه ، مردمی ، وجه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.