سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری /

سهمیه بابل برای اعزام به خانه خدا متناسب با جمعیت شهرستان نیست

نماینده مردم بابل در مجلس با اشاره به اینکه سهمیه اعزام زائران بابلی به خانه خدا متناسب با جمعیت این شهرستان نیست از افزایش سهمیه زائران بابل در آینده نزدیک خبر داد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناصری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری افزود: اصل تغذیه به حدی در اسلام مهم است که خداوند به انجیر و زیتون قسم یاد کرده است.

وی افزود: ساختار انسان از عالی‌ترین وجه بوده و به خوردن و عبادت محض نیست بلکه با محوریت جان و ملکوت در کنار هم احسن‌الخالقین شکل می‌گیرد.

این مسئول با اشاره به اینکه وجود انسان بر پایه اصل سجود شکل گرفته است،اذعان داشت: درختان میوه به دلیل سجود شان ثمر می‌دهند و کره زمین با سجود و خشوع خود بدون خلبان، بنزین و کانال هوایی‌ با سرعت یک‌هزار و 600 کیلومتر در ثانیه حرکت می‌کند.

ناصری با اشاره به اهمیت ماهیت کار آشپزان زائران خانه خدا افزود: مسئله خوردن و آشامیدن در اسلام و فقه ما به حدی با ارزش است که پیچیده‌ترین، ریزترین و بهداشتی‌ترین احکام به امر تولید و زراعت اختصاص دارد.

وی تصریح کرد: تهیه غذا برای زائران که به عهده شما گذاشته شد یک امانت الهی است و شما امانت دار هستید، عدم رعایت بهداشت مناسب و عدم رعایت قوانین طهارت و شست‌وشو، حق‌الناس برای شما است.

نماینده مردم بابل در مجلس گفت: شهرستان بابل با 500 هزار نفر جمعیت، وجود علمای برجسته در مساجد 700 ساله و شهری که از نظر میزان زائر با 20 استان کشور برابری می‌کند افتخار مدیریت آشپزخانه مازندرانی‌ها در مدینه و مکه مکرمه عهده‌دار شد.

وی سهمیه اعزام زائران بابل را مناسب با جمعیت و استقبال مردم این شهرستان ندانست و متذکر شد: به دلیل استقبال زیاد زائران از عتبات عالیات بسیاری مجبور به استفاده از سهمیه شهرهای دیگر مازندران از جمله آمل می‌شوند که بنده در نشست یا اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت تقاضای افزایش سهمیه متناسب با جمعیت شهرستان و فرمانداری ویژه را داشته که ایشان قول مساعد دادند.

وی افزود: امروز شیعیان در شرایط حساسی قرار دارند و کشتن آنها برای مشرکان و مستکبران راهی به سوی بهشت تعبیر می‌شود رفتار شما چه در داخل و خارج کشور باید الگو باشد تا بهانه‌ای دست آنها نباشد./س

برچسب ها: سهمیه ، بابل ، خانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.