سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

عراق بیشترین سهم صادرات آذربایجان‌غربی را کسب کرد

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی گفت: امسال سهم کشور عراق از صادرات این استان 63 درصد بوده است.

میرهاشم سیداحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: امسال استان از وضعیت صادراتی مطلوبی برخوردار است که تلاش برای هرچه بهتر شدن آن روز به روز افزایش می‌یابد. وی با اشاره به رشد میزان صادرات از استان، افزود: رشد میزان صادرات در سایه تعامل و هماهنگی دستگاه‌های مرتبط صورت گرفته است که در صورت افزایش همکاری‌ها پیش‌بینی می‌شود وضعیت صادرات در استان بهتر شود.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی تصریح کرد: افزایش میزان صادرات، رشد اقتصادی استان را به دنبال دارد که نتیجه رشد اقتصادی اشتغالزایی برای جوانان است.

سیداحمدی افزود: با توجه به اینکه آذربایجان غربی با سه کشور جمهوری آذربایجان، عراق و ترکیه هم مرز است، این انتظار وجود دارد که با همکاری بیشتر و تعامل نزدیک‌تر برای بهره‌برداری هر چه بیشتر و مؤثرتر از ظرفیت‌های مرزی استان تلاش شود.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی با اشاره به بهبود وضعیت گمرک پیرانشهر افزود: نسبت به سال قبل وضعیت گمرک و راه‌های مواصلاتی این شهرستان بهبود یافته است که با همکاری بخش خصوصی مشکلات این حوزه نیز رفع خواهند شد.

وی اضافه کرد: آذربایجان غربی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های 9 گمرک و شش بازارچه مرزی از مبادی مهم صادرات و واردات کالای کشور است.

سیداحمدی اعلام کرد: انواع میوه، سیمان، سبزی، مواد پلاستیکی، ماشین‌آلات و وسایل مکانیکی و اجزا و قطعات خودرو، شیر و محصولات لبنی، مصنوعاتی از چدن، آهن و فولاد، غلات و سنگ از جمله اقلام صادراتی آذربایجان غربی است که به کشورهای عراق، ترکیه، ترکمنستان، جمهوری آذربایجان، گرجستان، افغانستان، ایتالیا و آلمان صادر شده است.

سید احمدی اظهار داشت: سهم کشور عراق از صادرات غیرنفتی آذربایجان غربی در این مدت 63 درصد کل صادرات بوده است و 23 درصد سهم صادرات سهم ترکیه و 21 درصد سهم کشور ترکمنستان است./ش

برچسب ها: عراق ، ناظر ، گمرک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.