سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

سرشماری پرندگان مهاجر

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: پرندگان مهاجری که برای زمستان‌گذرانی به تالاب‌ها و آبگیرهای استان اردبیل آمدند جمعیتشان سرشماری شده و به صورت دقیق آمار و اطلاعات آنها به دست می‌آید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ علی حمیدی در نشست با مسئولان حفاظت محیط‌زیست در پارس‌آباد اظهار داشت: همه ساله در ایام سرد سال پرندگان مهاجر از مناطق سیبری و آسیای میانه به عنوان مناطق سردسیر به شمال استان اردبیل که نقطه اعتدالی و با آب و هوای مناسب است، سفر می‌کنند تا ایام زمستان خود را در این مناطق سپری کنند.

وی گفت: بیش از هشت گونه نادر پرندگان در این مهاجرت مورد شناسایی و مراقبت قرار می‌گیرند تا مبادا نسل آنها با اقدامات تخریبی و یا شکارهای غیرمجاز مورد تهدید قرار گیرد.

حمیدی، شکارچیان را به پرهیز از شکار در این ایام به ویژه پرندگان مهاجر فرا خواند و خاطرنشان کرد: بهتر است شکارچیان اسلحه‌های خود را غلاف کنند و اجازه ندهند حیات وحش و اکوسیستم طبیعی ضربه و خدشه‌ای بخورد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با بیان اینکه از چند روز پیش سرشماری در تالاب‌ها و آبگیرهای مختلف آغاز شده است، افزود: این سرشماری تا پایان دی ماه ادامه دارد و ما اطلاعات جامعی را از پرندگان مهاجر به دست می‌آوریم تا با اقدامات مراقبتی بتوانیم زمستان‌گذرانی مطلوبی را برای پرندگان مهاجر فراهم آوریم.

حمیدی همچنین یادآور شد: 14 تالاب در این زمینه به عنوان محل تجمع پرندگان مهاجر شناسایی و به عوامل این سرشماری معرفی شدند تا بتوانند در این زمینه اقدامات اساسی را انجام دهند.

وی در ادامه گفت: در این سرشماری تعداد، گونه، نحوه زندگی، عوامل تهدید، نقاط ضعف و قوت و برخی از مؤلفه‌های دیگر مورد توجه و دقت نظر قرار می‌گیرد تا مبادا در این زمینه چیزی از قلم افتاده و یا مواردی نادیده گرفته شود/ش.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، سرشماری ، پرندگان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.