سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رسوایی اخلاقی اولاند تیتر اول روزنامه‌های فرانسه

ماجرای رسوایی اخلاقی فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه امروز شنبه عنوان نخست روزنامه‌های فرانسه را به خود اختصاص داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه ، سرمقاله نویسان فرانسه امروز شنبه رابطه پنهانی فرانسوا اولاند و ژولی گایه هنرپیشه فرانسوی را " فاجعه آمیز " خواندند و تاکید کردند این افشاگری در " بدترین زمان " برای رئیس جمهور فرانسه رخ داده است.

مطبوعات محلی فرانسه بیشتر به تحلیل و تفسیر ماجرا پرداختند و روزنامه‌های ملی به نقل ماجرا بدون هیچ تحلیلی بسنده کردند.

روزنامه چیگرای لیبراسیون از چاپ رسوایی اخلاقی اولاند در نشریه کلوزر ابراز تاسف کرد و نوشت این نشریه مرز بین خصوصی و عمومی را که باید حفظ شود شکسته است.

روزنامه لوپاریزین در صفحه نخست  از " تشویش و نگرانی " خود از ماجرای به وجود آمده پرده برداشت و نوشت ای کاش سیاستمداران از ماجرای به وجود آمده درس بگیرند و خود را بازیچه مطبوعات زرد نکنند." 

روزنامه لورپوبلیکن لورن Le Républicain lorrain همچون سایر مطبوعات شهرستان ها تاکید کرد رسوایی اخلاقی اولاند سال جدید فرانسوا اولاند و کنفرانس مطبوعاتی وی را که قرار است 14 ژانویه برگزار شود تیره و تار کرد.

روزنامه " لست رپوبلیکن" L'Est républicain نوشت این ماجرا که بسیار مورد انتظار بود و بر رویکرد سیاسی جدید اولاند صحه می‌گذارد و تاکیدی بر تغییر مسیر سوسیال- دموکرات رئیس جمهور است. موضوعی که او در پیام سال نوی خود در تاریخ 31 دسامبر مطرح کرد.

این روزنامه نوشت ابتدا باید واکنش رئیس جمهور را در این ماجرا زیر نظر گرفت. رئیس جمهوری که خواهان روزی " عادی " در دوران کاری خود بود و حالا مجبور است از زندگی شخصی‌اش دفاع کند.

روزنامه " ژورنال دو لا اوت- مارن " نوشت : " فرانسوا اولاند مجبور است این پرونده خصوصی را که علنی شده است مدیریت کند. او رسماً‌ به تله افتاده است." 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.