سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

غیبت امام زمان(عج) بر اساس حکمت الهی است

رئیس پژوهشکده مهدویت با اشاره به آغاز امامت و ولایت امام عصر(عج) گفت: حکمت الهی ایجاب می‌کرد در شرایط پس از امام یازدهم، امام معصوم(ع) غایب باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام سید مسعود پورسید آقایی سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به آغاز امامت و ولایت امام عصر(عج) اظهار کرد: در شرایط پس از امام یازدهم، حکمت الهی ایجاب می‌کرد امام معصوم(ع) غایب باشد.


وی افزود: کار امام پاسداری از دین و حفظ اصول دین ناب الهی است و این امر با غیبت امام زمان(عج) تحقق یافته است.

رئیس پژوهشکده مهدویت با بیان اینکه رهبری جامعه وظیفه دیگر امام معصوم(ع) است عنوان داشت: در دوران امام یازدهم، حاکمان به کمتر از شهادت امام قائل نبودند و شرایط پس از آن هم همینگونه بود به همین دلیل می‌توان فلسفه غیبت را بر اساس شرایط دوران بررسی کرد.

وی ادامه داد: ائمه اطهار(ع) توانستند در دوران حیات خویش اصحابی را تربیت کنند که از اساس دین دفاع کرده و احکام را برای مردم تبیین کنند به همین دلیل امام زمان(عج) به عنوان آخرین حجت خدا از نظرها پنهان شدند تا زمانی که شرایط رهبری آشکار فراهم شود.

پورسید آقایی معنای حقیقی انتظار را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: بر اساس روایات کسانی که خود را منتظر می‌دانند ولی گناه می‌کنند دروغگو هستند زیرا کسانی که امید به ظهور حجت خدا داشته باشد برای تحقق این امر قیام می‌کند.

رئیس پژوهشکده مهدویت با تاکید بر رهروی از امام معصوم(ع) در زمان غیبت خاطرنشان کرد: شیعه باید این مساوات و تکافل را بر عهده داشته باشد و وظایف خود را در دوران غیبت امام معصوم انجام دهد.

برچسب ها: غیبت ، امام ، زمان ، حکمت ، الهی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.