سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

کسب رتبه نخست خوی در تولید عسل

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: خوی رتبه نخست میزان تولید عسل را در آذربایجان غربی به خود اختصاص داده است.

سید فضل‌الله قریشی در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: امسال میزان تولید عسل در آذربایجان غربی بیش از 18 هزار و 500 تن بوده و در مقایسه با سال گذشته پنج درصد افزایش تولید داشته‌ایم.

وی ادامه داد: علاوه بر افزایش در میزان تولید عسل آذربایجان غربی حدود 15 درصد در تعداد کندوها و 1.6 درصد در تعداد زنبورداران افزایش وجود دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تصریح کرد: بخش قابل توجهی از عسل‌‌های تولیدی آذربایجان غربی طبیعی بوده یعنی ساکاروز آن‌ها کمتر از چهار درصد و از نظر کیفیت در حد بسیار مطلوب است.

قریشی با بیان اینکه خوی با تولید بیش از 9 هزار و 600 تن یعنی 50 درصد عسل تولیدی آذربایجان غربی بیشترین میزان تولید عسل را در بین شهرستان‌های استان به خود اختصاص داده، ادامه داد: کمترین میزان تولید عسل مربوط به شهرستان پلدشت با 25 هزار و 730 کیلوگرم است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی یادآور شد: آذربایجان غربی از نظر تولید عسل و تولید کندوی مدرن مقام نخست کشوری را دارد و تعداد کل کندوهای استان شامل بومی و مدرن براساس آمار سال 92، 953 هزار و 203 کلنی است.

قریشی میانگین تولید عسل از کندوهای مدرن را 20.6 کیلوگرم و میانگین تولید از کندوهای بومی را 7.1 کیلوگرم عنوان کرد و ابراز داشت: میزان تولید عسل در آذربایجان غربی در سال 92 به 18 هزار و 500 تن رسیده و خوشبختانه مانند سال‌های گذشته رتبه نخست تولید عسل را در کشور دارد./ش

برچسب ها: عسل ، تولید ، ارومیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.