سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

تغییر روش کشت راهی موثر در رفع مشکل کم آبی خوی

فرماندار خوی گفت: مهم‌ترین راهکار رفع مشکل کم آبی خوی تغییر روش کشت و اصلاح الگوی کشت است.

غلامحسین عماری در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: بی‌آبی مشکل اصلی کشاورزان خوی است، کشاورزان باید با شیوه‌های درست آبیاری آشنا شوند.

وی با بیان اینکه بحران کم آبی در خوی بسیار جدی است، افزود: استفاده صحیح از آب به یک فرهنگ‌سازی عمومی احتیاج دارد و کشاورزان باید مشکلات تامین آب مورد نیاز خود را درک کنند و به استفاده از آبیاری تحت فشار روی آورند.

عماری تصریح کرد: برای رفع مشکل آب زراعی کشاورزان اقدامات گسترده‌ای صورت گرفته است که ضرورت احداث سدهای غازان و الند برای برون رفت از بحران کم آبی از جمله این اقدامات است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای دو سد غازان و الند اساسی‌ترین پروژه و نیاز منطقه برای رفع مشکل کم آبی کشاورزان است.

فرماندار خوی اعلام کرد: عدم استفاده بهینه از منابع آب شهرستان خوی و هدر رفت آب‌های سطحی شهرستان به ویژه رودخانه الند و قطور از جمله مواردی است که مشکل کم آبی را تشدید می‌کند.

عماری اضافه کرد: برای رفع مشکل کم آبی کشاورزان شهرستان پیگیری سیاست‌های آبیاری نوین، تامین اعتبارات لازم برای پوشش بتونی کانال‌های انتقال آب و تشویق کشاورزان برای انتقال آب با لوله در سطح شهرستان از دیگر طرح‌های اجرایی است.

وی با اشاره به راهکارهای رفع مشکل کم آبی، افزود: تکمیل و بهره‌برداری از سد کلوانس در بخش صفائیه و بهره‌برداری کشاورزان از آن نیز می‌تواند در رفع مشکل کم آبی موثر باشد.

عماری عنوان کرد: تکمیل آب‌بند زاویه سکمن آباد و تکمیل و بهره‌برداری از کانال انحرافی مهلذان و بهره‌برداری کشاورزان از آن‌ها از برنامه‌های دیگر فرمانداری خوی برای حل مشکل کشاورزان است.

فرماندار خوی اعلام کرد: با تکمیل و افتتاح سد غازان چای بخش عمده‌ای از مشکلات آب زراعی کشاورزان منطقه حل خواهد شد ولی مهم‌ترین راهکار شکل زراعی کشاورزان تغییر الگوی کشت و روش‌های آبیاری و تبدیل آبیاری سنتی به آبیاری‌های مدرن بوده است.

عماری اظهار داشت: با مهار روان آب‌های سطحی شهرستان و استفاده بهینه از آن می‌توان مشکل زراعی کشاورزان منطقه را مرتفع کرد که هم نیازمند کارهای فرهنگی و هم مستلزم تامین اعتبارات ملی است./ش

برچسب ها: خوی ، فرماندار ، ارومیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.