سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمریکا گروه انصارالشریعه را در فهرست تروریست‌ها قرار داد

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد سه گروه وابسته به سازمان تندروی انصار الشریعه را که در لیبی و تونس فعالیت می‌کنند، در فهرست گروه‌های تروریسم بین المللی قرار داده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری سی ان ان، اقدام آمریکا در گنجاندن شاخه‌های این سازمان تندرو در شهرهای درنا و بنغازی در لیبی و نیز تونس بعد از آن صورت می‌گیرد که این گروه‌ها به دست داشتن در حمله به مقر دیپلمات‌های آمریکایی در این دو کشور عربی در سال 2012 متهم شدند. در یکی از این حملات کریستوفر استیونز سفیر آمریکا و همچنین سه دیپلمات دیگر آمریکایی در لیبی کشته شدند.

براساس این تصمیم آمریکا، سرکرده‌های لیبیایی این شاخه های انصار الشریعه از جمله  احمد ابو ختاله، سفیان بن قمو و نیز سیف الله بن حسین معروف به ابوعیاض به عنوان تروریست‌های بین المللی شناخته می‌شوند.

به موجب بیانیه وزارت خارجه آمریکا، اموال و دارایی‌های این گروه‌ها و سرکرده‌های آنها در بانک های آمریکا مسدود خواهد شد و هر گونه معامله با آنها ممنوع خواهد بود.

وزارت خارجه آمریکا در این بیانیه شاخه‌های انصار الشریعه در درنا و بنغازی را به دست داشتن در حمله به سفارت آمریکا در بنغازی در تاریخ 11 سپتامبر متهم کرده است.

این وزارتخانه همچنین انصار الشریعه تونس را به حمله به یک مدرسه آمریکایی در چهاردهم سپتامبر 2010 متهم کرده است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.