سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرشتگان خیابان گرد!

یک پژوهشگر گفت: کودکان خیابانی درمحدودیت حضورحامی به سر می‌برند.

جعفر بای محقق وپژوهشگر در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه کودک در فرآیند رشد نیازمند حمایت در جهت شکوفایی استعداد‌های خویش است و برای پیمودن گام‌های رشد و ترقی نیاز به پشتیبان وحضور والدین دارداظهار داشت: کودکان خیابانی در محدودیت حضور چنین پشیبانی به سرمی‌برند که لازم است نهاد‌های حمایتی آنان را مورد مراقبت قرار دهند.

این آسیب ‌شناس اجتماعی همه  کودکان لازم التعلیم که به هر دلیلی از تحصیل بازمانده‌اند وناچارند فعالیت خویش را در خیابان به انجام برسانند، کودکان خیابانی خواند و افزود:  بچه‌هایی که باید پشت میز و نیمکت‌ها در کلاس‌های درس مشغول به فراگیری علم ودانش  باشند، درواگن‌های مترو و یا پشت چراغ قرمز تقاطع‌ها به دست فروشی مشغول هستند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: این کودکان کسانی هستند که والدین خود را از دست داده‌اند و یا در خانواده‌های تک والدی زندگی می‌کنند.

بای از نابسامانی‌های اجتماعی و اقتصادی همچون طلاق، اعتیاد والدین و بیکاری به عنوان عوامل بروز این پدیده نام برد و گفت: لازم است نهاد‌های حمایتی مانند بهزیستی به صورت کامل و دقیق به امور کودکان بی سرپناه رسیدگی کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: فرشته ، خیابان ، کودک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.