سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وقتی مردم تو را دوست ندارند؛

روایتی متفاوت از این روزهای تراکتور

در روزهای اخیر شاهد تحولاتی در باشگاه تراکتورسازی بوده ایم که با حواشی و البته نکاتی همراه بوده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، وضعیت باشگاه تراکتورسازی به قدری نامطلوب شده که هواداران نیز نگران شده و واکنش نشان می دهند. در تمرین این تیم، وضعیت بحرانی است و کاری به جایی کشیده شده که تمرینات به تهران منتقل شده است. مجید جلالی نیز هر بار صحبت متناقض مطرح می کند و خلاصه، وضعیت به جای نگران کننده ای رسیده است.

اما باید توجه داشت که این روایتی یک سویه است که تلاش داشته تا مجید جلالی را مبرای از تمام اتفاقات بداند. این جریان که حتی رسانه ملی نیز در دامن زدن به آن نقش موثری داشته، تفسیری از ماجراها داشته که با واقع مطابقت ندارد. در نتیجه، حتی فرآیندهای مردمی را نیز به حرکات مدیریتی تعبیر کرده است.

* مربی که کسی دوستش ندارد
اولین نکته آن است که مجید جلالی مربی محبوبی در تبریز به شمار نمی رود. مردم احساس نزدیکی و همراهی با وی نکرده و همیشه او را غریبه ای در شهر دانسته اند. همین موجب شده تا نتوانند حامی مربی باشند و خواستار کناره گیری او هستند تا بار دیگر شاهد حضور یک مربی مانند تونی اولیویرا باشند. این از جمله عواملی است که در کاهش تماشاگر این تیم در دیدارهای خانگی نیز موثر بوده است.

در این بین، سبک بازی تراکتور نیز حایز اهمیت است. هواداران تبریزی عادت به فوتبال تهاجمی دارند و خواسته ای این چنینی از کادر فنی دارند؛ در شرایطی که جلالی به شدت محافظه کار است. به سوای شخصیت مجید جلالی که جاذبه چندانی ندارد، نحوه فوتبال تیمش نیز موجب شده تا مردم به تداوم حضورش رای ندهند. آنها گرایش به مربی مانند تونی دارند که تیمش انواع روش های تهاجمی را در زمین پیاده می کرد. البته، شخصیت منحصر به فردی نیز داشت. در حقیقت، جلالی فاقد استانداردهای یک مربی محبوب در شهری مانند تبریز است.

در این بین، برخی تلاش دارند تا اعلام نارضایتی مردم را هدایت شده تعبیر کرده و نشان دهند. این در شرایطی است که مردم تبریز عموما به شکلی مستقیم رفتار کرده و ابایی از اعلام نظر ندارند. به همین دلیل، از همان روزهای نخست نیز با سرمربی نبوده و اکنون نیز مدت هاست که به رفتنش رای داده اند. می توان اذعان داشت نظر مدیریت سابق با عموم مردم همسو است و کسی مایل به تداوم حضور جلالی در این شهر نیست.

* چرا جلالی نمی رود؟
در چنین اوضاعی است که مجید جلالی در هفته قبل از جدایی گفت و رسما استعفا کرد؛ اما نه تنها چنین نکرد که در نشست هیئت مدیره حضور یافت و به شکلی به تداوم حضورش تن داد. البته برخی عنوان می کنند با رفتاری احساسی از رفتن گلایه داشته و اعلام داشته که در این تیم خواهد ماند؛ حتی در جریان این نشست گریه نیز کرده است. در پایان نیز به یک باره با نظر خاص یک شخص بیرونی که نوعی دخالت در تصمیمات مدیرعامل است، تحت تاثیر این رفتارها به ماندن حکم داده است.

در دیگر سو، جلالی عنوان می کند این روزها برایش سخت و تحمل ناشدنی است. به هر حال، او در تبریز طرفداری ندارد و مردم به او پشت کرده اند. "در تبریز زجر کشیدم و تلخ‌ترین روزهای زندگی‌ام را گذرانده ام که هیچوقت این روزها را فراموش نمی‌کنم." این آخرین جمله از وی در توصیف شرایط فعلی است؛ اما چرا تصمیم نمی گیرد تا برود؟

واقعیت این است که قرارداد میلیاردی با تراکتورسازی بسته که نمی خواهد با استعفا موجب از دست رفت صدها میلیون تومان شود. یک منبع آگاه در گفت و گو با مشرق اظهار داشت: "جلالی قراردادی معادل یک میلیارد و دویست میلیون تومانی منعقد کرده است. او حدود 700 میلیون دریافت داشته که در صورت استعفا، 500 میلیون را از دست می دهد. او حواسش به این مسائل هست."

آقا معلم که دیگر در دل مردم جا ندارد، مانده و از استعفایش نیز عقب نشینی کرده است. او که نتوانسته به انتظارات تبریزی ها پاسخ دهد، هر روز با واکنش منفی تر مردم تبریز روبرو می شود. باید دید مربی اخلاق گرایی که بیش از یک میلیارد برای مربیگری در یک فصل دریافت کرده، سرانجام حاضر به جدایی از تیمی می شود که هیچ کس در آن نمی خواهدتش!
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.