سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتراف شورشيان جنوب سودان به از دست دادن کنترل شهر بنتيو و تأکيد بر ادامه جنگ

رهبر شورشیان سودان جنوبی جمعه با تأیید خبر از دست دادن کنترل شهر نفت خیز «بنتیو » در شمال این کشور تأکید کرد جنگجویان تحت امر وی به مبارزه شان علیه دولت ادامه خواهند داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ "ریک ماچار" ، در تماس تلفنی ماهواره ای از مکانی نامعلوم در سودان جنوبی با خبرگزاری فرانسه گفت: «ما از شهر بنتیو عقب نشینی کردیم اما هدف ما از این اقدام ، در واقع جلوگیری از جنگ خیابانی و در نتیجه حفظ جان غیرنظامیان بود.»
رهبر شورشیان سودان جنوبی همچنین گفت آنها همچنان در مذاکرات صلح که اکنون در پایتخت اتیوپی درحال برگزاری است ، حضور خواهند داشت.»
وی با اشاره به مذاکرات صلح در آدیس آبابا و بدون آن که مشخص کند آیا مایل است در زمینه برقراری آتش بس فوری و بی قید و شرط توافق کند اظهار داشت: « بلی ما پایبند هستیم.»
به گزارشاز جوبا ، از سویی دیگر سخنگوی نظامی شورشیان در گفتگو با خبرنگاران در آدیس آبابا ، از دست دادن کنترل شهر بنتیو را « عقب نشینی موقت» توصیف کرد.
"لول روآی کوانگ" گفت: « نیروهای ما برای حفظ جان غیرنظامیان و جلوگیری از تلفات، عقب نشینی تاکتیکی کردند.»
وی با متهم کردن دولت سودان جنوبی به اعزام مزدورانی از کشورهای همسایه مثل اوگاندا و منطقه دارفور سودان افزود: «دولت برای شکست نظامی ما توانمندی ندارد. »
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.