سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین/

بازار مالی مسکن باید راه اندازی شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: بازار مالی مسکن باید راه اندازی شود و این راهکار با تلفیق سیاست زمین و سیاست بازار مالی محقق می شود.

 
 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛ 

ˈعباس آخوندیˈ   در جمع فعالات بخش مسکن و حمل و نقل استان قزوین درباغستان این شهر تاکید کرد: امیدواریم با برنامه ریزی های بعمل آمده و براساس ارزیابی های دولت، بانک مسکن و نظام قانونگذاری کشور گام به گام این مساله را پیش برده تا به یک نظام ثابت و پایدار برسیم.

وی یکی از راههای خروج از رکود را پرداختن به مقوله ساختمان دانست و افزود: متاسفانه تامین ساختمان در گذشته متکی به تزریق بانکی بوده که این موضوع تورم شدید و نابهنجاری را پیش آورد و پیامد آن نیز نرسیدن به اهداف مورد نظر بود.

آخوندی عامل تقاضا در بحث ساختمان را مهم دانست و گفت: استراتژی اصلی ما در این بخش ساماندهی برای افزایش قدرت خرید مسکن برای طبقه متوسط باید باشد و از اینرو 50 تا 60 درصد هزینه قیمت مسکن بایستی از طریق ایجاد پس انداز افراد مرتفع گردد.

وی تاکید کرد: دولت در پر پولی و کم پولی فراهم کننده زیرساخت ها بایستی باشد و تولید توسط جامعه و مردم صورت پذیرد و در این راه رابطه مستمری باید با فعالان اقتصادی و فرهیختگان داشته باشیم.

آخوندی، اقتصاد ایران را دچار رکود تورمی دانست و اظهار داشت: این مهم در نهایت از ریل خود خارج شده و تصمیمات در آن بخوبی اجرا نمی شود و در تمام زمینه ها دولت با یک وضعیت نابهنجار روبرو است.

وزیر راه و شهرسازی اصلی ترین عامل توسعه را توسعه سالم و رقابت پذیری منصفانه در بازار برشمرد و گفت: در این راه ام الفساد موجود در کشور دور زدن رقابت است و از همین رو در حوزه خود قصد داریم هیچ تصمیمی را خارج از سیستم رقابتی اتخاذ نکرده تا شاهد افزایش کارآیی و سلامت موجود و نیز افزایش امید در بین جوانان باشیم.

وی، آزادسازی قیمت ها را در بخش حمل و نقل براساس برنامه پنجم توسعه یادآور شد و افزود: متاسفانه این مساله به مورد اجرا در نیامده و بطور حتم بایستی اجرایی شود.

آخوندی، دو عامل سلامت و زمان را در بحث حمل و نقل مهم برشمرد و گفت: تقویت بخش حمل و نقل و به خصوص انتقال بخش عظیمی از حمل و نقل جاده ای به ریلی در دستور کار ماست و براساس برنامه پنجم توسعه سهم حمل و نقل ریلی بایستی 18 درصد باشد که این میزان هم اکنون 9 درصد است و لازمه آن نیز نوسازی ناوگان ریلی کشور است.

به گفته وی، در حال حاضر از دو هزار و 200 واگن مسافربری 500 تا 700 واگن بایستی از دور خارج و سه هزار واگن جدید به آن اضافه شود و در بخش باری نیز 22 هزار واگن داریم که به 20 هزار واگن دیگر نیازمندیم.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه بهره برداری از خط آهن قزوین - رشت - انزلی را برای اتصال خط آهن جنوب به شمال کشور مهم و حیاتی ارزیابی کرد و اظهارداشت: پس از این کار دو بانده کردن خط آهن تهران به قزوین و برقی کردن قطارهای این حوزه در دستور کار جدی ما قرار خواهد گرفت.

در ادامه این نشست استاندار قزوین گفت: باستی فرصت ها را مغتنم دانست و منویات ریاست محترم جمهور که فرصت طلایی را در تمامی حوزه ها و بخش ها ایجاد کرده را جدی بگیریم.

ˈمرتضی روزبهˈ افزود: در بخش های غیردولتی با ظرفیت های مناسب ایجاد شده اگر در استان خوب مدیریت کنیم بطور حتم کار بزرگی را انجام داده ایم چرا که بخش خصوصی به انسجام خوبی دست یافته و از اینرو فضا و بستر را بایستی به نحو احسن ایجاد نماییم.

وی، دیدار وزیر راه و شهرسازی با دانشگاهیان و اساتید معماری و ساختمان در این استان را به فال نیک گرفت و اظهار داشت: این رویکرد بسیار خوبی است که وزیر محترم به امر نظریه پردازی اعتقاد زیادی داشته و از اینرو مباحث مطرح شده در این زمینه بایستی از سوی بخش های مختلف بطور جدی دنبال و در نهایت به مرحله عمل گذاشته شود./س

برچسب ها: بازار ، مالی ، مسکن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.