سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرکرده داعش وارد الرقه شد

گفته می‌شود "ابوبکر البغدادي" سرکرده داعش وارد الرقه شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، اطلاعات امنیتی و میدانی نشان می دهد سرکرده گروه موسوم به داعش وارد شهر الرقه در سوریه شده است.

 به دنبال تشدید درگیری ها بین داعش (گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام) و گروه های مسلح در سوریه، برخی اطلاعات میدانی و امنیتی حاکی از آن است که ابوبکر البغدادی سرکرده گروه داعش وارد شهر الرقه شده است. این شهر شاهد شدیدترین درگیری ها بین این گروه با جبهه اسلامی و ارتش آزاد است. داعش از سیطره خود بر حدود 80 درصد از استان الرقه خبر داده بود. از سوی دیگر درگیریهای شدیدی نیز بین این گروهها در اتارب و نزدیک گذرگاه مرزی باب الهوی در نزدیک ترکیه روی داد.

"ملاک خالد" گزارشگر این شبکه در گزارشی همراه با پخش تصاویری از اجساد افراد مسلح کشته شده در درگیری بین گروه های مسلح در سوریه، با اشاره به اینکه در این درگیریها صدها نفر کشته و زخمی شده و دو طرف به ربودن افراد یکدیگر می پردازند افزود: افراد مسلح داعش و جبهه اسلامی برای سیطره بر گذرگاه باب السلامه در شمال حلب با یکدیگر می جنگند. افراد مسلح داعش گذرگاه تل ابیض در الرقه را پس از درگیری با گروه احرار شام بر سر آن، بستند. داعش پس از اخراج شدن از حلب حملاتی را به صورت همزمان در مناطق مختلف شمال سوریه آغاز کرده است و پس از درگیری با جبهه النصره در الرقه برخی مناطق آنرا به تصرف خود در آورده است. در همین حال گفته می شود تجهیزاتی برای داعش ارسال شده است که ابوبکر البغدادی سرکرده این گروه نیز همراه آن بوده است. داعش چهار ورودی الرقه را تصرف کرده و پل های منتهی به این شهر را بمب گذاری کرده است. انفجاری که داعش عامل آن بود به کشته شدن نه نفر در منطقه باب در حومه حلب منجر شد.

در ادامه گزارش آمده است: در حالیکه افراد مسلح در سوریه توان خود را در درگیری با یکدیگر از دست می دهند، ارتش سوریه به پیشروی های خود در دیرالزور و حلب ادامه می دهد و روستای عیاش در حومه غربی دیرالزور را به تصرف خود در آورده است و با نصب کمین برای یک گروه مسلح در حلب بیشتر افراد آن را به هلاکت رساند. ارتش سوریه در مناطق اطراف خالدیه در حمص نیز با عناصر مسلح درگیر شد که حدود پنجاه فرد مسلح در این درگیری ها به هلاکت رسیدند.

 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.