سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادامه مذاکرات عراقچي و اشميد تا ساعاتی دیگر

معاون وزیر امور خارجه کشورمان دقایقی پیش در پایان دور نخست گفتگو با معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: ادامه مذاکرات پس از مشورت اشمید با شش کشور و دریافت دیدگاههای انان در ساعت ده به وقت محلی انجام خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ منابع نزدیک به مذاکرات در ژنو در شبکه های اجتماعی از ادامه مذاکرات در ساعت ده شب به وقت ژنو ( ۱۲ و سی دقیقه ) در ایران خبر داده‌اند. 

عباس عراقچی اعلام کرد: در این جلسه روند مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و 1+5 و موارد اختلافی مرور شد که هر دو جنبه کارشناسی و سیاسی را در بر می گرفت چرا که بحث های کارشناسی درباره توافق ایران و 1+5 پیش از این انجام شده بود اما در جلسه امشب همان بحث ها با درنظر گرفتن مشخصه های سیاسی انجام شد.

اقای عراقچی با اشاره به اینکه این مذاکرات جدی و با حسن نیت انجام شد ابراز امیدواری کرد این گفتگوها تا اواخر امشب و یا فردا به جمع بندی نهائی برسد.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان همچنین اشاره به اینکه این گفتگوها سه جانبه و با حضور وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه امریکا انجام شد افزود: معاون وزیر امور خارجه امریکا که عازم مسکو بود به جلسه دوجانبه ما ملحق شد با این هدف که دیدگاهها و نقطه نظرات امریکا را بطور حضوری مطرح کند.

وی افزود در این سفر همچنین فرصتی دست داد تا با شرمن دیدار دوجانبه کوتاهی انجام شود.

در عین حال، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که "وندی شرمن"، معاون وزیر خارجه آمریکا و رئیس هیات مذاکره کننده ایالات متحده در مذاکرات هسته ای ۱+۵ و ایران با عباس عراقچی در ژنو درباره مسایل مربوط به اجرای توافق اولیه هسته ای بحث و تبادل نظر کرد.

"ماری هارف" اعلام کرد که "وندی شرمن"، با "عباس عراقچی" در ژنو درباره مسایل مربوط به اجرای توافقنامه اولیه هسته ای بحث و تبادل نظر کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا طی اظهاراتی در یک کنفرانس خبری گفت که توافق هسته‌ای با ایران که حدود شش هفته پیش اتفاق افتاد یک گام تاریخی رو به جلو بود.

وی در پاسخ به سوال یک خبرنگار درباره موانع بر سر راه اجرای این توافق هسته‌‌ای گفت که این موضوع را به طور علنی مطرح نمی‌کند و بهتر است که مسئله به تیم‌هایی که دارند روی آن کار می‌کنند واگذار شود.


برچسب ها: عراقچی ، بین الملل ، ژنو ، اشمید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.