سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

این مواد غذایی "افسردگی" را به تعویق می‌اندازند

بعضی خوراکی‌ها نقش بازدارنده از "افسردگی" را در افراد ایفا می‌کنند که گاهی دور از ذهن ما هستند.

دکتر محمد تقی انوشه متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: با رژیم غذایی متعادل که شامل همه‌ی گروه‌های غذای است می‌توان از افسردگی پیشگیری کرد.

وی اظهار داشت: مصرف بغضی مواد غذایی از جمله ماهی که شامل اسید چرب امگا 3 است و مصرف سبزی‌های تازه، میوه، نان، پروتئین‌های کم‌چرب، شیر، لبنیات در جلوگیر از ابتلا به افسردگی مفید است.

وی اضافه کرد: بعضی از افراد در رژیم‌های غذایی شان مصرف نان و برنج را حذف می‌کنند که این در نوع خود مار درستی نیست. ناگفته نیست که این مواد ذکر شده از دیگر مواد غذایی است که در صورت حذف آن در فرد "افسردگی" به مقدار زیاد شدت پیدا می‌کند.

وی اذعان داشت: بعضی افراد در طول روز مواد شیرین به مقدار زیاد مصرف می‌کنند که مصرف این مواد در ابتدا حالت خوبی را در فرد ایجاد می‌کند اما در انتهای باعث کاهش افت قند خون می‌شود که به تنهایی منجر به تشکیل حالت عصبی در فرد می‌شود.

وی توصیه کرد: به طور کامل نمی‌توان در رژیم غذایی مصرف قند را حذف کرد اما می‌توان خرما، بیسکویت‌های سبوس‌دار با قند طبیعی و میوه‌ها جایگزین قندهای مضر کرد.

به گفته‌ی وی این مواد شیرین اضطراب و استرس را در فرد کاهش می‌دهد.

وی اظهار داشت: ویتامین، پولیک اسید، B12، B8 و E در رژیم غذایی در کنار دیگر گروه غذایی غلات و پروتئین به سلامت روح و جسم فرد کمک بسزایی می‌کند.

وی در ادامه افزود: مصرف همه ادویه‌ها، کافئین قهوه، چای پررنگ حالت‌های عصبی را در فرد تشدید می‌کند که بهتر است حتما مصرف این مواد را به حد اعتدال رساند و به خصوص قبل از خواب میزان مصرف چای را پایین آورد یا از خوردن آن خودداری نمود تا تعادل جسمی و ذهنی فرد به هم نریزد.

وی در پایان به بعضی از مواد از جمله موز، سیب، تخم مرغ، ماهی، جوانه‌ی گندم، چغندر، پنیر اشاره کرد که در بدن ماده‌ی دوپامین تولید می‌کند که به فرد احساس سرخوشی و رضایت می‌دهد که در کل باعث می‌شود فرد افکار منفی را از خود دور کند و کمتر دچار افسردگی شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: افسردگی ، استرس ، سبوس ، شیرین ، قند
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.