سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس "هواشناسي" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

"آلودگي هوا" تا فردا شب ميهمان "تهران" است/ كشور از فردا ميزبان "سامانه بارشي" است

نقشينه گفت: امروز در بيشتر مناطق جو آرام است كه در شهرهاي صنعتي و پرجمعيت بويژه تهران سبب افزايش آلاينده هاي جوي و غبارآلودي هوا و كاهش ديد و كاهش كيفيت هوا تا روز شنبه خواهد شد.

امين حسين نقشينه، کارشناس مستقر در سازمان هواشناسي کشوردر گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعيت آب و هواي کشور طي روزهاي آينده گفت: امروز "پنجشنبه 19 دي ماه 92" در بيشتر مناطق جو آرام است كه در شهرهاي صنعتي و پرجمعيت بويژه تهران سبب افزايش آلاينده هاي جوي و غبارآلودي هوا و كاهش ديد و كاهش كيفيت هوا تا روز شنبه خواهد شد.

وي افزود: از فردا سامانه بارشي از سمت جنوب غرب و غرب وارد مي شود و بارش باران و برف آغاز خواهد شد و تا شنبه در جنوب غرب، غرب بارش ها ادامه دارد و دامنه فعاليت سامانه به دامنه هاي مركزي و جنوبي زاگرس و جنوب كشور و نواحي مركزي و با شدت كمتري به دامنه هاي  جنوبي البرز وشرق و شمال شرق نيز مي رسد.

كارشناس هواشناسي افزود: دماي هوا در سواحل شمالي كشور با وزش باد افزايش مي يابد و همچنين از اواخر وقت شنبه در شمال غرب، غرب و روز يكشنبه در نيمه غربي از ميزان ناپايداري ها كاسته مي شود و سامانه بارشي در روز يكشنبه در نوار شرقي فعال است و اواخر وقت اين روز از مرزهاي شرقي كشور خارج مي شود.

نقشينه ادامه داد: طي اين مدت دماي هوا در مناطق غربي كشور كاهش مي يابد  و همچنين تنگه هرمز روز يكشنبه از بارش برخوردار است.



وي تصريح كرد: امروز با استقرار مركز پر فشار در استان هاي اصفهان، يزد و كرمان و اهواز پديده فرود هوا رخ داد همچنين دماي اصفهان امشب به 9- درجه زير صفر خواهد رسيد .

نقشينه با اشاره به وضعيت آب و هواي تهران طي روزهاي آينده افزود: تهران طي امروز کمي ابري، در پاره ای نقاط غبارمحلي، اوایل شب افزایش ابر و فردا، قسمتي ابري، در پاره ای نقاط غبار محلي، اوایل شب افزایش ابر و روز شنبه، نيمه ابري تا ابري در پاره ای نقاط بارش باران و برف خواهد بود و از روز شنبه بارش در تهران آغاز مي شود.


انتهاي پيام/
برچسب ها: بارش باران ، رگبار ، باد ، تهران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.