سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری:

ابلاغ مصوبه شورای عالی آب را خواستار شدند

دو نماینده مردم استان چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی، ابلاغ مصوبه شورای عالی آب کشور را در خصوص حق آب این استان را خواستار شدند.

در نشست اخیر شورای عالی آب کشور که با حضور وزیر نیرو و استانداران چهارمحال و بختیاری، خوزستان و اصفهان برگزار شد، علاوه بر تاکید بر حقانیت استان چهارمحال و بختیاری در موضوعات مرتبط با طرح های انتقال آب، مقرر شد تا انجام اقدامات کارشناسی، حفر تونل گلاب 2 و بهشت آباد متوقف شود.
بنابر این مصوبه، در خصوص حفر تونل بهشت آباد نیز با توجه به انطباق نداشتن میزان خروجی آب با واقعیت موجود، شیوه غلط انتقال و عوارض منفی آن مقرر شد کارشناسی لازم و علمی در این خصوص صورت گیرد.
نماینده مردم شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی گفت: با تکمیل تونل سوم کوهرنگ و بهشت آباد، 1.5 میلیارد متر مکعب آب از حوضه کارون به زاینده رود منتقل می شود.
مجید جلیل سرقلعه افزود: در خوشبینانه ترین حالت، منابع آب این حوضه 850 ملیون متر مکعب است.
وی با تشریح مشکلات ناشی از خشکسالی در  استان چهارمحال و بختیاری افزود: به دلیل خشکسالی و تغییر اقلیم در استان های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان، دبی منابع آب استان چهارمحال و بختیاری و بارش برف نیز در بالادست به یک سوم تقلیل یافته است.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اجرای مصوبه شورای عالی آب کشور در خصوص تونل گلاب و دیگر مصوبات آن نشست، ابلاغ این مصوبه را از سوی وزیر نیرو خواستار شد.
نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تخصیص نیافتن اعتبارت لازم برای اجرای برخی طرح های انتقال آب استان چهارمحال و بختیاری مانند طرح انتقال آب بن به بروجن، گفت: صنایع استان چهارمحال و بختیاری برای تداوم فعالیت به آب نیاز دارد و بیش از 200 روستای این استان نیز با مشکل کم آبی مواجه بوده و با تانکر آبرسانی می شود.
سیدسعید زمانیان، اشتغال و درآمد اکثر مردم استان چهارمحال و بختیاری را وابسته به تولیدات کشاورزی دانست.
وی با تاکید بر لزوم لحاظ نظرات کارشناسی در طرح های انتقال آب، افزود: در شورای عالی آب کشور، راهکارهای مناسبی از سوی وزیر نیرو مطرح شد که انتظار می رود، مصوبات نشست این شورا ابلاغ شود.
اجرای طرح انتقال آب بین حوضه ای در استان چهارمحال و بختیاری در سال های اخیر باعث ایجاد اختلاف نظرهایی بین مسئولان استان های چهارمحال و بختیاری، خوزستان و اصفهان در این زمینه شده است./س
برچسب ها: ابلاغ ، مصوبه ، آب ، نمایندگان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.