سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چگونه کودکان را در ناکامی‌ها یاری دهیم

روبه رو شدن کودکان با پدیده‌هایی مانند مرگ نزدیکان و طلاق آن‌ها درپذیرش و سازگاری با محیط دچار مشکل می‌نماید.

 محمدحسین سلطان زاده مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: مواجه شدن کودکان ونوجوانان با پدیده‌هایی مانند: مرگ نزدیکان،جابه جایی منزل، مهاجرت، طلاق و ... ممکن است آن‌ها را در پذیرش و سازگاری با محیط دچار مشکل کرده و موجب بروز مسایلی برای آن‌ها و اطرافیانشان شود.

وی ادامه داد: میزان پختگی و سطح رشد روحی و روانی کودک در بررسی مسایل بسیار مهم است و کودکان در سنین مختلف توانایی‌های متفاوتی را پردازش اطلاعات، تجزیه وتحلیل و بیان کلامی احساسات خود دارند و از نظر نوع تحمل ناکامی و پذیرش آن با هم متفاوتند.

سلطان‌زاده با اشاره به اینکه واکنش والدین به حوادث زندگی تاثیر بسیاری در چگونگی رفتار کودک در مواجه با ناکامی‌ها دارد افزود: کودکان واکنش پدرو مادر را در برابر رویدادها و مشکلات درسی کرده و در مقابل مشکلاتشان از آن روش استفاده کرد و همانگونه پاسخ می‌دهند.

وی با تاکید بر نقش اطرافیان به خصوص پدرو مادرهادر حل مشکلات کودکی خاطرنشان کرد: صداقت، عدم نصیحت و موعظه، پیام ساده و مشخص دادن ، آمادگی کامل در مقابل سوالات او داشتن و دیگران را مقصر قلمداد نکردن می‌تواند علاوه بر درک کوک اورا در حل مشکلاتش یاری دارد.
انتهای پیام/
 

برچسب ها: کودک ، مرگ ، طلاق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.