سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صلاحی :

یک سوم بودجه انتقال پایتخت را به شهرداری بدهند تا مشکل آلودگی هوا را حل کنیم

ذیصلاح ترین مدیر برای کاهش آلودگی پایتخت شهرداری تهران است و هیچ دستگاه دیگری به اندازه شهرداری صلاحیت ندارد.

  به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،‌ معاون برنامه ریزی توسعه شهری و امور شورا در سیزدهمین همایش معاونان و مدیران برنامه ریزی کلانشهرهای کشور اظهارکرد: ذیصلاح ترین مدیر برای کاهش آلودگی پایتخت شهرداری تهران است و هیچ دستگاه دیگری به اندازه شهرداری صلاحیت ندارد.

محمود صلاحی بابیان اینکه شهرداری پایتخت هفته پیش شجاعانه مسوولیت مشکل حل آلودگی تهران را پذیرفت، اظهارکرد: همین که کسی جرات کرده برای وضعیت کنونی سازو کار ارایه دهد، گواه این شجاعت است و اگر دولت بپذیرد و پارلمان شهری بتواند برای دستگاه های ذی نفع و ذی مدخل مقررات وضع کند، شهرداری با حداقل بودجه کاهش ریزگردها در جنوب کشور، می تواند در تهران برای کاهش الودگی سازو کار فراهم کند .

معاون برنامه ریزی توسعه شهری و امور شورا با تاکید بر اینکه نمی گویم انتقال پایتخت در دنیا تجربه نشده است، تصریح کرد: مشاهده کشورهایی که در آن پایتخت منتقل شده گواه آن است که این انتقال به خاطر کاهش جمعیت نبوده است.

وی افزود: درحالی که برآوردهایی بین سی تا 40هزار میلیارد تومان برای انتقال تهران مطرح شده است با علم و یقین می گویم اگر یک سوم این بودجه ظرف پنج سال در اختیار شهرداری قرار گیرد، برای ساماندهی و کاهش آلودگی هوای تهران کفایت می کند و نتیجه می دهد.

صلاحی در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون اقدامات قابل توجهی در سطح کلانشهرها صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: این اقدامات خوب پراکنده است و در قالب اتحادیه شهرداران و معاونان برنامه ریزی جمع نشده است .
برچسب ها: همایش ، آلودگی ، هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.