سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

ایران رتبه سوم علوم و فناوریهای شناختی در خاورمیانه

مدیر گروه پژوهش فناروی و زیر ساخت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی گفت: ایران رتبه سوم علوم و فناوریهای شناختی در خاورمیانه را دارد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ مجید نیلی در همایش معرفی و ترویج علوم و فناوری های شناختی در شیراز با اشاره به اینکه ایران در چاپ مقالات علمی مرتبط با علوم شناختی رتبه 38در دنیا را دارا است ، ادامه داد: چاپ مقالات علمی به تنهایی نمی تواند معیار علم سنجی باشد، محققان و مسوولان باید برای ارتقا این جایگاه تلاش مضاعفی از خود نشان بدهند.
وی با بیان اینکه علوم شناختی یکی از شاخه های علوم نوین است که کارکرد مغز و فرایندهای آن در ارتقا کیفیت زندگی بشر را مدنظر دارد ، افزود: بیماری های شناختی اوتویسم ،الزایمر، فلسفه ذهن ،آموزش و پرورش علوم اعصاب و بسیاری از علوم پایه از علوم شناختی تاثیر پذیری دارند.
وی تولید و توسعه علوم پایه در زمینه مطالعات مغز و کارکردهای شناختی ،دستیابی و توسعه روش های پرورش و تقویت توانمندیها را از اهداف مهم علوم شناختی برشمرد .
نیلی بهره برداری و توسعه فناوریها ، ابزارهای واسط مغز، رایانه، انسان و ماشین دستیابی و توسعه روش های درمان ناهنجاریهارا از دیگر اهداف این علم ذکر کرد .

وی افزود: شناسایی شرایط و ظرفیت های موجود کشور، هدف گذاری و برنامه ریزی حمایت از فعالیتهای علمی توسعه فناروی و کاربردی از وظایف مهم ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی است.

همایش یکروزه معرفی و ترویج علوم و فناوری های شناختی در شیراز با حضور پزشکان و متخصصان در شیراز برگزار شده است./س

انتهای پیام/


برچسب ها: ایران ، سوم ، فناوریها
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.