سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونمایی از دو کتاب عرفان

همزمان با برگزاری همایش بین‌المللی شیخ صفی‌الدین اردبیلی، از دو کتاب در موضوع عرفان رونمایی شد.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، از این دو کتاب یکی با عنوان "عرفن ثقلین" تألیف دکتر سید سلمان صفوی است که شامل يك افتتاحيه، يك مقدمه و سه فصل است. در افتتاحیه آن، سخنان عميق مقام معظم رهبري(مدظله العالی) در بيان شخصيت و تفكر شيخ صفي الدين اردبيلي آمده که خلاصه كلام ايشان اين است كه او يك عالم، يك عارف و يك محدث بود.              
 
مقدمه كتاب نيز نگاشته پروفسور نصر مهمترين اسلام شناس در دنیای غرب است و سه فصل اصلي كتاب كليات مباني نظري و عملي عرفان اسلامي، مباني نظري طريقت عرفان صفويه و مباني عملي طريقت عرفان صفويه را شامل می شود. در دومین کتاب نیز که با عنوان " تجلی هنر عرفانی در بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی" تالیف دکتر حسسن یوسفی و خانم ملکه گلمغانی زاده و مقدمه دکتر سید سلمان صفوی از سوی مرکز تحقیقات و مطالعات شیخ صفی الدین اردبیلی و آکادمی مطالعات ایرانی لندن در 500 صفحه در نیمه دی ماه 1392منتشر شده است، حاصل تلاش علمی مشترک بیش از دو دهه نگارندگان در حوزه های هنر، باستان شناسی و معماری آثار تاریخی - فرهنگی صفویان در اردبیل ملاحظه می شود. این کتاب با مد نظر قرار دادن تعالیم طریقت صفویه به بررسی جامع تزئينات كتيبه ای و غيركتيبه ای مجموعه مذهبی امام زاده شیخ صفی الدین اردبیلی به عنوان کانون اصلی نهضت ملی ايران و بزرگ ترین مجموعه خانقاهی- آرامگاهی جهان پرداخته و مشتمل بر هفده مقاله در چهار بخش است. 

خاطرنشان می شود نخستین همایش بین المللی شیخ صفی الدین اردبیلی با همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی در مرکز همایش های کتابخانه ملی، امروز دوشنبه، 16 دیماه با حضور اصحاب علم و اندیشه برگزار شد.

گفتنی است در پایان این همایش تصنیف هایی توسط حسام االدین سراج و گروه هنری همراش اجرا شد.

انتهای پیام/ اس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.