سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نوباوه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اظهارات مطهری فتنه را زیر سوال نبرده است

نایب رئیس دوم کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اظهارات مطهری فتنه را زیر سوال نبرده و اگر محاکمه فتنه‌گران صورت می‌گرفت امروز این مباحث وجود نداشت، اما وی باید با نگاه و بیان بهتر اظهارنظر می‌کرد.

"بیژن نوباوه" نماینده تهران در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اصل 84 قانون اساسی گفت: نمایندگان حق اظهارنظر در همه امور کشور را دارند اما این اظهارنظر نمی‌تواند در جهت تضییع حق مردم یا نظام باشد.  
 
وی با بیان اینکه هر نماینده در محدوده‌ای حق اظهارنظر دارد، تصریح کرد: :"علی مطهری" می‌تواند اظهارنظر کند اما ساختارشکنی و ارزش‌شکنی در هیچ شرایطی مناسب نیست.  
 
نایب رئیس دوم کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: فتنه در کشور اتفاق افتاد و تمام مشخصات و ردپای فتنه معلوم است و ما باید در این زمینه هوشمندانه برخورد کنیم.  
 
نوباوه با بیان اینکه اگر نماینده‌ای را محدود کنیم به کشور آسیب می‌رسد، خاطرنشان کرد: اظهارات مطهری فتنه را زیر سوال نبرده و اگر محاکمه فتنه‌گران صورت می‌گرفت امروز این مباحث وجود نداشت، اما وی باید با نگاه و بیان بهتر اظهارنظر می‌کرد.

نوباوه در ادامه  با بیان اینکه رفت و آمد کشورها و هیات‌های پارلمانی بسیار منطقی است، گفت: حضور هیات‌های پارلمانی در ایران اشکالی ندارد و نوعی مبادله بوده تا واقعیت کشورمان را از نزدیک ببینند.  
 
وی با اشاره به دیدار هیات اروپایی با سران فتنه اظهار داشت: دیدار هیات پارلمانی اروپا با دو تن از سران فتنه اتفاقی ناهنجار و ناشی از ناهماهنگی بود.  
 
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در هیچ کشوری ملاقات با افرادی که محکوم قضایی هستند بدون اجازه دولت صورت نمی‌گیرد، تصریح کرد: دیدار هیات پارلمانی اروپا با فتنه‌گران رفتار بدی بود اما این امر موجب نمی‌شود که در کشورمان را به روی بقیه ببندیم.  
 
نوباوه با تاکید بر اینکه رفت و آمد هیات‌های پارلمانی باید قانونمند باشند، خاطرنشان کرد: قانونمندی اساس کار ماست و قطعا آمدن هیات‌های پارلمانی به ایران هدفمند است و باید مراقب باشیم که حضور آنها با منافع ملی‌مان تضاد نداشته باشد.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: نوباوه ، نماینده ، تهران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
پورعباس
۱۵:۴۷ ۱۹ دی ۱۳۹۲
هر کس بخواهد چوب لای چرخ نظام مقدس جمهوری اسلامی بزارد باید محاکمه شود.سران فتنه بدانند ما در بدست آوردن نطام مقدس اسلامی 8سال در مقابل شرق وغرب ایستادیم وحالا در مقابل امثال شما مثل زمان جنگ می ایستیم وبعنوان یک رزمنده 8سال دفاع مقدس ویک بسجی جان برکف از ته دل میگوییم لبیک یاخامنه ای ومرگ بر فتنه وفتنه گر
جواد شاملو
۱۳:۱۳ ۱۹ دی ۱۳۹۲
چرا فتنه گران را محاکمه نمی کنند؟