سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسئول خلع سلاح شيميایی سوريه:

نابودی سلاح شيميايی سوريه 35 ميليون يورو هزينه دارد

هماهنگ‌ کننده مشترک سازمان منع تسلیحات شیمیایی و سازمان ملل برای خلع سلاح شیمیایی سوریه گفت: از بین بردن سلاح شیمیایی سوریه سی و پنج تا چهل میلیون یورو هزینه در بردارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، هماهنگ‌ کننده مشترک سازمان منع تسلیحات شیمیایی و سازمان ملل برای خلع سلاح شیمیایی سوریه در گفتگو با شبکه تلویزیونی العربیه در نیویورک گفت: ارزیابی ما از روند از بین بردن این سلاح درباره هزینه‌های مستقیم و غیر مستقیم است. سازمان ملل کمک مالی مستقیمی و فوری از طریق ارائه کارکنان و تخصیص بودجه برای از بین بردن سلاح شیمیایی سوریه داشته است. همچنین برای کشورهایی که آمادگی خود را برای از بین بردن این سلاح اعلام کردند هزینه‌های مستقیم و غیر مستقیم ایجاد شده است. بنابراین از بین بردن سلاح شیمیایی سوریه از طریق منابع مالی مختلف صورت می‌گیرد. شاید عملیات از بین بردن سلاح شیمیایی سوریه آسان نباشد ولی در مقایسه با استقرار صلح و امنیت کم هزینه است و امیدواریم این عملیات باعث کاسته شدن از شمار کشته ها در آینده شود.

وی افزود: همان طور که انتظار می رود باید دولت بر سلاح شیمیایی سیطره داشته باشد. دولت سوریه تدابیری را اتخاذ کرده است که سلاح شیمیایی در اختیار گروه های تندرو قرار نگیرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.