سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری /

40 هکتار بذرکاری و کپه‌کاری در مراتع غرب مازندران انجام شد

در 9 ماه نخست امسال 40 هکتار بذرکاری و کُپّه‌کاری در مراتع غرب مازندران انجام شد.

رییس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ نوشهردر گفتگوباخبرنگارباشگاه خبرنگاران ساری گفت: به دلیل بهره‌برداری افراطی و غیر اصولی سال‌های قبل در برخی از مراتع، امکان احیای طبیعی حتی با قرق وجود ندارد که در چنین حالتی باید با بذرکاری و کپه‌کاری، این مراتع را احیا کرد.

وریج کاظمی افزود:بعضی از مراتع به دلیل چرای مفرط به قدری آسیب دیده‌اند که گونه‌های خوش خوراک آن به طور کامل از بین رفته یا بسیار کم شده است.

به گفته وی برای مثال به جای گونه خوش خوراک فِسْتُوکا (علفِ بَرّه)، گونه غیر خوش خوراک اسپند یا گونه سمی فَرفیون در مرتع زیاد شده است.

رییس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ نوشهر گفت: در چنین حالتی و با هدف حفظ و گسترش گونه‌های خوش خوراک، بذر این گیاهان در مراتع کاشته می‌شود.

وریج کاظمی کپه‌کاری را فعالیتی پرهزینه برشمرد وافزود: هر هکتار کپه‌کاری در حدود سه میلیون ریال هزینه دارد و اجرای آن در سطوح گسترده، اعتبار زیادی می‌خواهد.

وی اعتبار مصوب استانی سال 1392 را یک میلیارد و 386 میلیون ریال بیان کرد و افزود: اعتبار ملی بخش مرتع نیز یک میلیارد و 67 میلیون ریال است.

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- نوشهر دارای 197 هزار هکتار مرتع است که از ارتفاع دو هزار و 200 متر از سطح دریا تا ارتفاع بیش از سه هزار و 500 متر گسترش دارد/س

انتهای پیام ///

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.