سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

رشد 9.6 دهم درصدی تولیدات دام و طیور در استان مرکزی

معاون بهبود توليدات دامي سازمان جهاد كشاورزي استان مرکزی گفت: مجموع تولیدات دام و طیور در 9 ماهه نخست سال جاری بیش از 370 تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که 340 تن بوده 9.6 دهم درصد افزایش داشته است.

علی ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، دلیل افزايش توليدات دام و طيور را به ثمر رسيدن تعدادی از طرح‌هایي كه از اعتبارات ستاد توسعه بخش كشاورزي تسهيلات دريافت کرده‌اند دانست و اظهار داشت: میزان تولید شیرخام در 9 ماهه نخست سال جاری 269 هزار و 955 تن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 9 درصد افزایش یافته است.

وی میزان تولید گوشت قرمز در مدت زمان یاد شده را 43 هزار و 498 تن عنوان کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل که 39 هزار تن بوده از افزایش یازده و نیم درصدی برخوردار بوده است.

ابراهیمی با بیان اینکه میزان تولید گوشت مرغ در 9 ماهه نخست سال گذشته 37 هزار و 592 تن بوده است، افزود: این میزان در مدت زمان یاد شده در سال جاری نزدیک به 38 هزار تن بوده است که با رشد 94 صدم درصدی همراه بوده است.

معاون بهبود توليدات دامي سازمان جهاد كشاورزي استان مرکزی ادامه داد: میزان تولید تخم مرغ در 9 ماهه نخست امسال نزدیک به 24 هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که 19 هزار و 633 تن بوده است 21.9 درصد افزایش داشته است.

وی در پایان میزان تولید عسل در مدت زمان یاد شده را 622 تن عنوان کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 718 تن بوده از کاهش 13.4 درصدی برخوردار بوده است./س
/
برچسب ها: رشد ، تولیدات ، دام و طیور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.