سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برنامه بازبینی کاخ سفید درباره جاسوسی‌های آمریکا

منابع آگاه به برنامه بازبینی کاخ سفید درباره جاسوسی‌های این کشور گفتند: انتظار می‌رود باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا برنامه جاسوسی از سران خارجی را محدود و همچنین دسترسی آژانس امنیت ملی به مکالمات تلفنی شهروندان آمریکایی را مورد بازبینی قرار دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری آسوشیتدپرس، رئیس جمهور آمریکا احتمالا این تصمیمات را در روزهای آینده اتخاذ خواهد کرد. قبل از اعلام این تصمیمات اوباما در حال رایزنی با قانونگذاران، حامیان حریم خصوصی و مقامات اطلاعاتی است که روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در نشست کاخ سفید شرکت می‌کنند.

جی کارنی سخنگوی کاخ سفید گفت: او(اوباما) هنوز در مرحله شنیدن و مذاکره با افراد مختلف است و نظرات و مشاوره هایی را که در این زمینه دریافت می‌کند بررسی می‌کند.

از جمله این تغییرات که انتظار می‌رود اوباما اعلام کند نظارت بیشتر روی چارچوب اولویت‌های اطلاعات ملی آمریکا است. این چارچوب شامل اسناد محرمانه ای است که اولویت‌های جمع آوری اطلاعات در آمریکا را طبقه می‌کند و برای تصمیم گیری‌ها در زمینه امنیت سران خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

هیئت بازبینی ریاست جمهوری توصیه کرده تعداد مقاماتی که به تعیین این اولویت‌ها کمک می‌کنند افزایش پیدا کند و این امر می‌تواند به محدود شدن جاسوسی روی متحدان آمریکا منجر شود.

گفته می‌شود اوباما همچنین در حال بررسی یکی از توصیه های اصلی هیئت بازبینی است که شامل محدود شدن اختیارات آژانس امنیت ملی برای ضبط مکالمات تلفنی اتباع آمریکا است.

بر این اساس آژانس امنیت ملی تنها با مجوز دادگاه می‌تواند به این مکالمات دسترسی داشته باشد البته ممکن است موارد استثنایی هم در شرایط اضطراری امنیت ملی وجود داشته باشد.
مشخص نیست که آیا اوباما در نهایت این پیشنهاد را خواهد پذیرفت و اینکه در صورت موافقت با چه سرعت آن را اجرا خواهد کرد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.