سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/

گلخانه‌داران خراسان شمالي به نيازهاي بازار استان توجه کنند

مدير امور باغباني سازمان جهاد کشاورزي خراسان شمالي با انتقاد از کم توجهی گلخانه داران استان به نیازهای بازار خراسان شمالي از آنها خواست تا محصولات خود را بر اساس نياز بازار استان توليد کنند.

حیدر نامور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، اشاره به اين که در حال حاضر 35 واحد گلخانه فعال با مساحت حدود شش هکتار و يک گلخانه 105 هکتاري غيرفعال در خراسان شمالي وجود دارد، اظهار داشت: در گلخانه‌هاي فعال استان سالانه بيش از هزار و 500 تن انواع محصولات گلخانه‌اي توليد مي‌شود.

به گفته وي در بیشتر گلخانه‌هاي خراسان شمالي محصولاتي نظير گوجه فرنگي و خيار توليد مي‌شود اما برخي از گلخانه داران استان كاشت گونه‌هاي ديگري نظير توت فرنگي، بادمجان، فلفل و گل‌هاي زينتي را نيز انجام مي دهند.

نامور گفت: از ابتدای امسال تاکنون 500 تن خیار، گوجه فرنگی و توت فرنگی در گلخانه هاي استان تولید شده که اين ميزان توليد به نسبت مدت مشابه پارسال تغییر چنداني نکرده است.

وی علت عدم افزايش میزان توليد محصولات گلخانه اي در خراسان شمالي با وجود افزايش شمار گلخانه هاي استان از 30 واحد به 35 واحد در سال جاري را هزینه های بالای سوخت و بدهی های بانکی گلخانه داران عنوان کرد.

نامور در ادامه با اشاره به تعیین الگوی کشت هرسال برای گلخانه داران خراسان شمالي، تصریح کرد: متاسفانه برخي از گلخانه داران استان توجه چنداني به الگوي کشت نمي کنند و به همين دليل نيز در برخي مواقع با کاهش قيمت محصولات توليدي متضرر مي شوند.

وي با انتقاد از کم توجهی گلخانه داران استان به نیازهای بازار خراسان شمالي از آنها خواست تا محصولات خود را بر اساس نياز بازار استان توليد کنند.

به گفته اين مسئول اگر گلخانه داران خراسان شمالي محصولات خود را با توجه به الگوی کشت سازمان جهاد کشاورزی تولید کنند، پاسخگويي به تقاضاي بازار استان بهبود چشمگيري مي يابد.

نامور همچنين اظهار داشت: پيش بيني شده تا پايان امسال هزار و 400 تن انواع محصولات گلخانه اي در 30 گلخانه فعال خراسان شمالي توليد شود.

وي با اشاره به اين که شهرستان شيروان در اين استان بيشترين تعداد گلخانه هاي فعال را دارد، افزود: پارسال هم اين شهرستان با توليد 290 تن محصول گلخانه اي بیشترین سهم تولید اين نوع از محصولات را در استان به خود اختصاص داده بود.

خراسان شمالي داراي بيش از 340 هزار هكتار عرصه زراعي و باغي است و سالانه از اين سطح بيش از يك ميليون و 150 هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی برداشت مي شود./س

برچسب ها: گلخانه ، تولید ، توجه ، نیاز ، بازار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.