سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد اسقف اعظم بيت المقدس از اهداف سیاسی سفر "پاپ" به فلسطین

فواد طوال اسقف اعظم بيت المقدس در مصاحبه اي با خبرگزاري «آي مديا » که چهارشنبه منتشر شد اعلام کرد سفر پاپ به سرزمين مقدس جنبه اي سياسي دارد که اردني ها ، فلسطينيان و اسرائيلي ها تلاش خواهند کرد از آن بهره ببرند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ يکشنبه گذشته ، فرانسيس اعلام کرد از 24 تا 26 مه به سرزمين مقدس سفر خواهد کرد و در طول اين ديدار از امان ، بيت لحم و بيت المقدس ديدار خواهد کرد.

اسقف اعظم روم بيت المقدس در پاسخ به پرسشي درباره بعد سياسي اين سفر به خبرگزاري تخصصي واتيکان گفت :« مطمئنا  اين سفر بعدي سياسي دارد زيرا اين جنبه براي ما اهميت زيادي دارد . اين ديدار از نظر سياسي براي بحران هاي منطقه به ويژه سوريه و اشغالگري اسرائيل تاثيرات مهمي دارد.»

وي افزود :« همه، فلسطينيان ، اردني ها و اسرائيلي ها تلاش مي کنند حداکثر استفاده را از جمله براي تبليغات خود داشته باشند. اين عادي است .»

اسقف اعظم کليساي روم بيت المقدس افزود: مسيحيان پيش از همه  از اين سفر  انتظار دارند  ارتباطات بين کاتوليک ها و ارتدوکس ها مستحکم شود. پيشرفت ها در گفتگوي بين کليساي روم و کليساهاي ارتدوکس که از حدود 1000 سال پيش از هم جدا شدند واقعي اما کند است.

اسقف اعظم کليساي روم بيت المقدس همچنين گفت: همه و نه فقط مسيحيان از پاپ انتظاراتي دارند و اين انتظارات حتي در داخل جهان اسلام نيز مشهود است .

انتهای پیام / 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.