سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کابینه "لیبی" ترمیم می شود

علي زيدان نخست وزير ليبي روز چهارشنبه اعلام کرد به منظور مقابله با منتقداني که به دنبال راي عدم اعتماد به وي در پارلمان در بحبوحه افزايش بي‌قانوني در اين کشور هستند، اين هفته يا هفته آينده کابينه خود را ترميم خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز ؛ دولت زيدان با شبه‌نظاميان و شورشيان سابقي درگير است که قيام منتهي به سرنگوني معمر قذافي ديکتاتور سابق ليبي را در سال 2011 هدايت کردند. دولت ليبي همچنين گرفتار اعتراضات گروه‌هاي سياسي و قومي رقيب و تصرف پايانه‌هاي نفتي توسط گروه‌هاي جدايي‌طلب است.

زيدان در حالي که اعضاي کابينه کنارش ايستاده بودند، اعلام کرد: «کابينه نه بر اساس احزاب و گروه‌هاي سياسي، بلکه با استفاده از فن سالار‌ها و کارشناسان مستقل، تشکيل خواهد شد».

چالش فوري اصلي دولت ليبي، مقابله با گروهي از معترضان مسلح است که شش ماه است پايانه‌هاي نفتي مهم را در شرق اين کشور تحت کنترل خود دارند و صادرات نفت خام و درآمدهاي حياتي دولت را از اين محل، قطع کرده‌اند.

گروه‌هاي مسلح که خواهان خودمختاري شرق ليبي هستند، شرکت‌هاي خارجي را دعوت کرده‌اند نفت از بنادري که آنها از کنترل دولت مرکزي در طرابلس خارج کرده‌اند، بخرند. در حالي که گروه‌هاي مسلح مختلف خواهان قدرت سياسي و سهم بيشتري از ثروت نفتي ليبي هستند، اين تحول، چالش‌هاي پيش روي دولت مرکزي ضعيف زيدان را بغرنج کرده است.

انتهای پیام / 
برچسب ها: کابینه ، لیبی ، ترمیم ، زیدان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.