سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تهدید به قتل دادستان ترک بعلت توقيف کاميون حامل سلاح براي تروريستها در سوريه

تلويزيون سوريه گفت دادستان ترکيه اي رسيدگي کننده به مسئله کاميون حامل تسليحات براي تروريستها در سوريه تهديد به قتل شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه ؛ در پي آشکار شدن نقش دولت اردوغان در حمايت از تروريستهاي فعال در سوريه حزب مردم ترکيه خواستار محاکمه اعضاي دولت وي به اتهام دست داشتن در خونريزي ها در سوريه شد.

از سوي ديگر رسانه هاي ترکيه فاش ساختند که اعضاي تيم اردوغان دادستان اين کشور را در ادانا به علت اصرار بر بازرسي از کاميون حامل مهمات و تسليحاتي که عازم سوريه بود تهديد به قتل کرده اند.اوزجان شيشمان دادستان ادانا از بيم آنکه جانش به خطر بيفتد درخواست انتقال از اين منطقه به غازي انتب کرده است.

جيهان علي جان گزارشگر تلويزيون سوريه گفت: حزب مردم ترکيه بزرگترين حزب مخالف دولت اين کشور است .رفيق اريلماز نماينده مجلس ترکيه از حزب مردم در مجلس اين کشور گفت: نيروهاي ژاندارمي ترکيه در منطقه ريحانيه اطلاع يافته بودند که يک کاميون حامل سلاح و مهمات از خاک ترکيه براي تروريستها  است و هنگامي که اين کاميون را متوقف کردند آنها مدعي بودند که اين کاميون حامل کمکهاي انساندوستانه است و نيروهاي اطلاعاتي به دستور مقامات منطقه مانع از بازرسي از اين کاميون شدند.

اريلماز با انتقاد از استاندار و مسئولان منطقه که مانع از بازرسي از اين کاميون شده بودند گفت :براساس کدام ماده قانوني در کار دادستاني کارشکني مي کنيد؟از کجا دستور دريافت کرده ايد؟و اين اقدام تروريستي که جرمي بين المللي محسوب مي شود بر عهده کيست؟من از وزارت کشور و استانداري اسکندرون که هيچ سخني درباره اين موضوع نمي گويند تعجب مي کنم. اين درحاليست که اين رويداد خبر اصلي رسانه ها است.اين بدان معناست که مقامات مربوطه اين ادعاها را به صورت ضمني تائيد مي کنند.

اريلماز گفت: عوامل ارسال اين تسليحات و کساني که مانع از بازرسي اين کاميون شده اند تلاش مي کردند به سوريه سلاح برسانند.اگر اين گونه باشد دولت اردوغان مسئول ريخته شدن خون شهروندان سوري است و اين مسئولان بايد به اتهام اقدامات تروريستي بين المللي محاکمه شوند.

انتهای پیام / 
برچسب ها: تروریست ، سوریه ، سلاح ، ترکیه ، تهدید ، قتل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.