سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيکاري جوانان در ايتاليا همچنان درحال صعود

بيکاري جوانان در ايتاليا به بالاترين ميزان خود از سال 1977 ميلادي تا کنون رسيده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني راي نيوز ايتاليا ؛ موسسه ملي آمار ايتاليا (ايستات) در تازه ترين گزارش خود درباره اشتغال در اين کشور اعلام کرده است، بيکاري جوانان ايتاليايي به بالاترين ميزان خود از سال 1977 ميلادي تا کنون رسيده است. 

در همين زمينه، گزارشگر شبکه گزارش داد، بر اساس اعلام گزارش ايستات، ميزان بيکاري در ايتاليا در ماه نوامبر سال 2013 ميلادي به دوازده مميز هفت دهم درصد افزايش يافته است. اين ميزان از بيکاري حاکي از افزايش آن در مقايسه با ماه قبل از آن، يعني اکتبر و نيز در مقايسه با يک سال پيش از آن، يعني سال 2012 ميلادي است. 

بر همين اساس، تعداد سه ميليون و 254 هزار نفر از شهروندان ايتاليايي بيکار هستند. بيکاري در نزد مردان بيشتر از زنان است. بنابراين، افزايش تعداد افراد بيکار مرد در جامعه ايتاليا، بيشتر از افراد بيکار زن است. 

بيکاري جوانان ايتاليايي نيز در ماه نوامبر سال 2013 ميلادي به بالاترين ميزان خود از سال 1977 ميلادي، يعني به چهل و يک مميز شش دهم درصد رسيده است. اين ميزان از بيکاري در مقايسه با مدت مشابه سال 2012 ميلادي، به ميزان چهار درصد افزايش يافته است. 

موسسه ملي آمار ايتاليا در گزارش خود اعلام کرده است، ميزان بيکاري جوانان در ايتاليا در بر گيرنده افراد خيلي جوان جامعه اين کشور نيز بوده و افراد از سن پانزده سالگي نيز در اين آمار گنجانده شده اند. 

گزارشگر شبکه گزارش داد، در برابر افزايش بيکاري در ايتاليا، اشتغال در اين کشور نه تنها افزايش نيافته، بلکه کاهش نيز پيدا کرده است. به طوريکه تعداد افراد شاغل داراي اشتغال در ايتاليا در ماه نوامبر سال 2013 ميلادي به بيش از بيست و دو ميليون نفر نمي رسد. ميزان افراد شاغل در ايتاليا در ماه نوامبر سال 2013 در مقايسه با مدت مشابه در سال 2012 ميلادي، دو درصد کاهش يافته است. 

بدين ترتيب، ميزان اشتغال در ايتاليا در ماه نوامبر سال 2013 ميلادي به پنجاه و پنج مميز چهار دهم درصد کاهش يافته است. 

انتهای پیام / 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.