سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهترین زمان جویدن غذا، شش ماهه دوم زندگی است

تغذیه تکمیلی یعنی اینکه کودک به تدریج با طعم‌ها و غذا‌های مختلف آشنا شود تا کم‌کم بتواند غذای سالم را جانشین شیر مادر کند چون زمانی می‌رسد که دیگر نیاز‌های کودک فقط با شیر مادر تامین نمی‌شود.

دکتر احمد رضا فرسار، متخصص کودکان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: این مسئله ثابت شده که بهترین زمان تمرین و یادگیری برای جویدن و خوردن غذا شش ماهه دوم زندگی است و هر چه این کار دیرتر انجام شود کودک دیرتر و سخت‌تر غذا خوردن را یاد می‌گیرد.

وی ادامه داد: اگر چه دیده شده که حتی کودکی که تا دو سال تمام هم شیر مادر بخورد رشدش مناسب است ولی در بیشتر کودکان بعد از شش ماهگی دیگر شیر مادر به تنهایی جوابگوی نیاز‌ها نیست بویژه در مورد آهن، در چهار هفته آخر بارداری آهن بطور فعال در بدن جنین ذخیره می شود اما این ذخیره خیلی زود در شش ماهه اول زندگی به پایان می‌رسد.

این متخصص تصریح کرد: در حال حاضر که بیشتر زایمان‌ها از طریق عمل سزارین انجام می شود و معمولا ماه نهم بارداری به پایان نمی‌رسد یعنی ذخیره کامل آهن در بدن جنین صورت نمی‌گیرد در نتیجه شانس کم خونی و بی اشتهایی در این کودکان بیشتر می‌شود.

وی در پایان اظهار داشت: توصیه می‌کنیم که اگر مشکلی برای مادر و جنین وجود ندارد بهتر است زایمان به صورت طبیعی انجام شود و دوران بارداری به طول کامل طی شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: غذا ، کودک ، شیر ، مادر ، رشد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.