سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

شکسته شدن رکورد تولید خاک نسوز در استان چهارمحال و بختیاری

رئیس اداره معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری از رکورد شکنی تولید خاک نسوز در این استان خبر داد.

بهزاد ابراهیمی افزود: معدنکاران این استان در 9ماهه امسال موفق به ثبت رکورد جدید استخراج و تولید خاک نسوز در معدن شهید نیلچیان این استان شدند.
به گفته وی، از ابتدای امسال تاکنون، بیش از 22 هزار و 500 تن بوکسیت و آرژیلت در این معدن تولید و استخراج شده که هفت هزار و 500 تن بیش از ظرفیت اسمی این معدن محسوب می شود و این در نوع خود یک رکورد شکنی است.
ابراهیمی افزود: این افزایش تولید از سال 48 تاکنون بی سابقه بوده و از این میزان خاک نسوز، 19 هزار و 269 تن آرژیلیت و سه هزار و 291 تن بوکسیت است.
رئیس اداره معادن استان چهارمحال و بختیاری گفت: مواد استخراج شده از معدن شهید نیلچیان شامل دو نوع خاک نسوز بنام های آرژیلیت و بوکسیت با عیار  65 تا 75 درصد است که در ایران و خاورمیانه از نظر عیار و حجم ذخیره بی نظیر است.
وی افزود: معدن شهید نیلچیان با حفاری 31 حلقه تونل به طول 5 هزار متر در محدوده ای به وسعت 200 هکتار در این استان واقع شده که از نظر نوع، کیفیت و مرغوبیت تولید به عنوان بهترین معدن ایران مطرح است.
ابراهیمی گفت: این مواد پس از استخراج به بوکسیت ویژه، بوکسیت درجه یک و آرژیلیت ویژه و معمولی تبدیل و در بازارهای داخلی و خارجی به فروش می رسد.
وی افزود: بر اساس گمانه زنی ها و مطالعات کارشناسان 16 میلیون و 800 هزار تن انواع خاک نسوز تا عمق 550 متری زمین در این معدن وجود دارد که با توسعه معدن در بخش لایه معدنی در منطقه باجگیران و دوپلان، میزان تولید مواد معدنی سالیانه به 25 هزار تن افزایش می یابد.
وی گفت: این معدن هم اکنون زمینه اشتغال مستقیم 100 نفر را فراهم کرده است.
معدن شهید نیلچیان در 90 کیلومتری جنوب غربی شهرکرد در ارتفاعات پشتکوه بختیاری قرار گرفته است و عملیات بهره برداری آن از سال 48در منطقه باجگیران و دو پلان استان چهارمحال و بختیاری آغاز شده است.
شهید نیلیچیان در زمان جنگ تحمیلی در مقاطعی مدیریت این معدن را عهده دار بود./س
برچسب ها: رکورد ، تولید ، خاک ، نسوز ، چهارمحال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.